Onze duurzame mis O SAMEN WERKEN AAN EEN GROENERE TOEKOMST ndanks dat planten de wereld mooier en groener maken, staat onze sector op het gebied van duurzaamheid ook voor een aantal uitdagingen. CO2-uitstoot, gewasbeschermingsmiddelen, plastic: het kan en moet beter. Daar werken we hard aan. Royal Lemkes neemt hierbij de rol van voortrekker op zich. We willen de hele keten, van kweker tot consument, verduurzamen. Dat doen we door samen te werken, door alle partners met elkaar in contact te brengen, en door kennis te delen. SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS Een einde aan extreme armoede, honger, ongelijkheid, onrecht en klimaatverandering. Een vreedzame, eerlijke en duurzame wereld. Dit is wat de Verenigde Naties in 2030 willen bereiken door middel van 17 Sustainable Development Goals (SDG’s). We ondersteunen vanuit ons moederbedrijf Green Sparkle (zie pagina 60) deze duurzame ontwikkelingsdoelstellingen. Vanuit het idee van ‘business as a force for good’ dragen wij bij aan het realiseren van de SDG’s met financiële ondersteuning, het delen van kennis en het verbinden van partijen. We hebben onze focus op een aantal SDG’s dan ook verankerd in onze eigen strategische ambities. 44