DUURZAAMHEIDSTHEMA 1: KLIMAAT Onze bijdrage aan SDG 13 klimaat Door besparingen en het gebruik van duurzame energie in ons pand is de CO2-voetafdruk van ons gas- en lichtverbruik de afgelopen jaren flink gedaald. Er blijft nu nog een klein deel over dat we niet kunnen opvangen met onze batterij-container of de installatie van een extra warmtepomp. De stijging die we in 2018 voor dit deel zien, is te wijten aan de uitzonderlijk koude maanden februari en maart. In 2018 zijn we een samenwerking aangegaan met FairClimateFund, waarmee we de CO2-uitstoot van ons zakelijk verkeer compenseren. We hebben ervoor gekozen om een biogasproject in India te ondersteunen. Voor 2019 is het de bedoeling dat we niet alleen ons zakelijk verkeer gaan compenseren, maar ook ons gas- en lichtverbruik. “ Om succesvol te verduurzamen is samenwerken een must. Royal Lemkes, Royal FloraHolland en drie andere grote handelsbedrijven werken samen om duurzame ontwikkeling te versnellen. Royal Lemkes toont leiderschap op diverse thema’s zoals certificering en verpakkingen. De consument wil weten waar een product vandaan komt en dat het met respect voor mens en milieu is geproduceerd. Royal FloraHolland ondersteunt klanten als Royal Lemkes door nog actiever in te zetten op het bieden van betrouwbare informatie op haar marktplaats, bijvoorbeeld over de certificeringsstatus. Zo kunnen kwekers zich profileren en klanten effectiever inkopen zodat zij weer aan de vraag van hun eindklanten kunnen voldoen. ” Stefanie Miltenburg Sustainability & Sector Partnerships Royal FloraHolland Er zijn 5 oplaadpalen op onze parkeerplaats beschikbaar. 46