24

SAMEN INSPELEN OP DE SNEL VERANDERENDE CONSUMEN Voortdurend de toekomst opnieuw uitvinden De belangrijkste reden van ons bestaan als Royal Lemkes is: voldoen aan de behoeften van onze retailpartners en hun succes met de plantencategorie vergroten. Dit betekent dat we voortdurend moeten innoveren en nieuwe producten en diensten aanbieden. Voorheen was het voldoende wanneer een product voldeed aan de kwaliteitsnorm. Tegenwoordig is het nodig om op verantwoorde wijze in te kopen, te produceren en te distribueren. Daarbij blijft het niet, want de volgende fase is het aanpakken van de CO2 - uitstoot, biodiversiteit en verspilling in de keten. Van stekje tot consument. Dit vormt de grootste uitdaging voor het behoud én voor verdere uitbouw van een succesvolle en toekomstbestendige plantencategorie. Daarom is het onze droom dat we in 2030 twee keer zoveel planten verkopen als in 2020 en dat deze planten een positieve impact hebben op mens en milieu. De belangrijkste impact valt buiten onze directe invloed. Dat maakt samenwerking een logische stap om de uitdagingen die onze sector kent aan te gaan. Hiervoor is het nodig om de behoeften van alle spelers in de keten, van kweker tot retailer, voorop te stellen. En gezamenlijk te geloven dat een focus op de lange termijn loont. Een eff ectief netwerk kan niet zonder onderling vertrouwen. Daarom zijn we transparant over onze uitdagingen, kansen, resultaten en mislukkingen. En daarom zoeken we verbinding met elkaar en leren we van elkaar. Bij Royal Lemkes willen we hierin pioniers zijn: nieuwe mogelijkheden ontdekken en de toekomst voortdurend opnieuw uitvinden. De impact van de coronapandemie en de oorlog in Oekraïne is groot. Hierdoor ontstaat de begrijpelijke neiging om je uitsluitend op de korte termijn te richten, want die is al uitdagend genoeg. 24

25 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication