28

ONZE LEVERANCIERS Onze kwekers Zes jaar geleden bepaalden we de inkoopstrategie. De gebeurte van de afgelopen jaren hebben bevestigd dat dit een juiste keuze is geweest. We classificeren leveranciers op basis van potentie, schaal, professionaliteit en performance. Voor de verschillende leveranciers en productcategorieën ontwikkelen we onderscheidende strategieën en acties. Hierdoor intensiveren we langdurige relaties, creëren we een duurzame keten en brengen we een onderscheidend assortiment tegen de laagste ketenkosten. Relaties met strategische leveranciers worden steeds belangrijker voor bedrijfsprestaties. Deze relaties beheren en verbeteren we met algemene leveranciersanalyses, prestatiebeoordelingen en actieplannen voor voortdurende verbetering. We verzamelen informatie en ontwerpen processen, die we nauwlettend met onze leveranciers bespreken. Zo maken we de weg vrij om meer waarde uit de strategische relatie te halen. Wanneer een proces is verfijnd, breiden we het uit naar meer strategische leveranciers, naar andere productcategorieën, of beide. Een gefaseerde uitbreiding toont de waarde van het proces aan en helpt om tijd vrij te maken om het te communiceren aan belanghebbenden, zowel intern als extern. Onze kwekers nemen belangrijke stappen om hun productie verder te verduurzamen. Onze rol hierin is het samenbrengen van ketenpartners, samenwerkingen stimuleren en elkaar inspireren én motiveren in de doorontwikkeling van duurzame groei. 28

29 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication