6

JAAROVERZICHT Voorwoord 2021 Beste relatie, We kijken wederom terug op een bewogen jaar. Een jaar waarin het coronavirus nog steeds enorme impact had, zowel op onze gezamenlijke business als op ons persoonlijk. Onze omzetdoelstellingen hebben we daardoor niet behaald. We eindigden op 309 miljoen euro, met omzetgroei bij bijna al onze klanten. Ons uiteindelijke nettoresultaat was eveneens lager dan begroot, door bewuste investeringen en een eenmalige tegenvaller. Ook onze energie en verbinding – normaal gesproken juist iets waarin we ons onderscheiden – stonden door corona onder druk. Toch was er voldoende reden voor trots en dankbaarheid. Zoals altijd vormt onze missie de belangrijkste toetssteen voor de evaluatie van het voorgaande jaar. Hoe verliep het met de duurzame groei van onze mensen, onze relaties, onze business en van de wereld waarin we opereren? In 2021 zagen we veel persoonlijke groei bij onze collega’s, zeer tevreden klanten, versterkte relaties met onze leveranciers en meerdere succesvolle initiatieven rondom verduurzaming. Een resultaat om trots op te zijn, net als op de heldere droom voor 2030 die we hebben geformuleerd. In dat jaar willen we twee keer zoveel planten verkopen, en dat zijn allemaal ‘positive plants’ met een positieve impact op zowel mens als milieu. We hopen dat we, samen met alle stakeholders, erin slagen om deze inspirerende droom werkelijkheid te maken. De oprichting van Plantify Partners Europe, inclusief de strategische samenwerking met het Belgische familiebedrijf Floréac, vormde een prachtige start van 2021. Onze bedrijven, elk met hun eigen identiteit, leren veel van elkaar. We kijken gezamenlijk uit naar verdere uitbreiding van ons Europese netwerk. Ook op het vlak van innovatie maakten we behoorlijke stappen met de start van de inrichting van ons nieuwe ERP-systeem en robotisering. De eerste maanden van 2022 werden wederom negatief beïnvloed door het coronavirus. Maar bovenal hebben we nu te maken met de verschrikkelijke situatie in Oekraïne, afgrijselijk voor 6

7 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication