15

Bekijk de video over onze droom Maar bijvoorbeeld ook de reductie van CO2 -uitstoot in de gehele keten. Dit maakt datagestuurd retailmanagement een noodzakelijke voorwaarde voor succes. Hiermee krijgen we zicht op de performance van zowel producten als categorieën, en wordt duidelijk welke verbeteringen er mogelijk zijn. ‘Positive plants’ Samen met onze ketenpartners zijn we in gesprek over de doelen op weg naar ‘positive plants’ in 2030. “Dit zijn planten die een positieve impact hebben op mens en milieu”, verduidelijkt Elise. Met een aantal klanten definieerde Royal Lemkes in 2022 de duurzame doelen in een gezamenlijke roadmap. Door de koers van onze retailpartners zoveel mogelijk te uniformiseren, vergroten we onze gezamenlijke impact. Zo proberen we onze wereld stapje voor stapje te vergroenen en het voor onze kwekers mogelijk te maken de plant van de toekomst te leveren. Alice: “Om stappen te maken is wederzijdse commitment op de lange termijn essentieel, zowel met onze retailers als kwekers. We monitoren alle relevante waarde-onderdelen bij onze kwekers, zodat we aan de huidige en toekomstige retailvoorwaarden kunnen voldoen. De rol van Royal Lemkes ligt in het samenbrengen van Elise Wieringa Manager Sustainability ketenpartners, in het stimuleren van intensieve samenwerkingen, en in het inspireren én motiveren om te blijven doorontwikkelen op het vlak van duurzame groei.” Het imago van de sector vormt hierbij een uitdaging. De sierteeltsector is bijzonder innovatief en kan veel voorbeelden van duurzame vernieuwing tonen. Het is zaak om dit breed uit te dragen. Waarbij we niet moeten vergeten dat er op het gebied van duurzaamheid geen concurrentie bestaat: het is onze gezamenlijke toekomst!

16 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication