DUURZAAMHEIDSTHEMA'S 4. Arbeidsomstandigheden Sustainable Development Goals 1 en 8 In juli 2019 ondertekende Royal Lemkes het IMVO-convenant Sierteeltsector en sindsdien nemen we actief deel aan verschillende werkgroepen. De werkgroepen ontwikkelen plannen van aanpak voor leefbaar loon, impact van gewasbeschermingsmiddelen, klimaatverandering en due diligence. Binnen Royal Lemkes hebben we een code of conduct (gedragscode) voor de sierteelt opgezet. Een externe uitrol staat gepland voor 2023. Bekijk onze code of conduct Samen met FSI werken we aan de sociale certificering voor non-risicolanden. Goede arbeidsomstandigheden voor onze collega's borgen we via ons hr-beleid en de jaarlijkse IWAY-audit. Samen met onze hrafdeling organiseerden we een sessie over energiebesparing thuis. We zijn lid van de community's van Sedex en amfori voor duurzame bedrijfsvoering. We hebben het convenant voor de sierteelt afgesloten om internationaal maatschappelijk verantwoord ondernemen te bevorderen.