17

Alice vervolgt: “We versterken ons leveranciersmanagement door inkoopstrategieën te implementeren die worden gestuurd door data en duurzaamheid. Door lang lopende overeenkomsten te sluiten met retailers en kwekers kunnen we efficiënter werken en extra capaciteit vrijmaken voor gezamenlijke commerciële doorontwikkeling. Onze langdurige commitment aan onze relaties, het verbinden van klanten en kwekers, en het stimuleren van kennisuitwisseling blijven uitgangspunten van onze strategie.” Roadmaps met retailers Samen met onze retailpartners schrijven we duurzaamheidsroadmaps met een meerjarige actieplanning. KLIMAAT • 2030: 50% reductie CO2 scope 3 Top 100 kwekers berekenen product-footprints en maken CO2 2025 Volledige registratie veenpercentage Doelen definiëren voor verpakkingen en veenpercentage 95% planten FSI-compliant Onderzoek thema water 2026 Monitoring en opvolging product-footprints en reductieplannen Gewichtsreductie en onderzoek verpakkingsalternatieven 100% planten FSI-compliant Start supplychain-mapping Deel assortiment veenvrij Registratie watergevoelige productie 2027 Monitoring en opvolging product-footprints en reductieplannen Verdere gewichtsreductie en verpakkingsalternatieven Doelen en acties definiëren op basis van analyse SCM Uitbreiding assortiment veenvrij Analyse assortiment klimaatveranderingsbestendig 2028 Monitoring en opvolging productfootprints en reductieplannen Implementatie plasticvrije en meermalige verpakkingen Acties op geïnventariseerde risico's Water- en klimaatadaptieve planten -reductieplan • 2050: klimaatneutraal -uitstoot 2030 toekomstbestendige planten GRONDSTOFFEN • 100% circulaire verpakkingen • Veenvrij assortiment BIODIVERSITEIT • 100% planten FSI-compliant

18 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication