55

Retailbedrijven reorganiseren en herpositioneren zich om hun concurrentiepositie te verbeteren. Met behulp van cost-out-programma’s creëren ze maximale achterwaartse druk in de keten om verspilling te elimineren en een nog efficiëntere supplychain te organiseren. Hiermee willen ze bereiken dat consumentenprijzen niet verder stijgen en waar mogelijk zelfs dalen. In 2024 lag onze focus dan ook op verdere optimalisatie van de supplychain, productiviteits verbetering en verduurzaming in de keten. Continu investeren in technologie Royal Lemkes wist de operationele kosten te verlagen door kritisch te kijken naar procesoptimalisatie en personeelsplanning, legt Pim uit: “We analyseren de processen van onze klant en maken bewuste keuzes tussen maatwerk en uniformiteit. Personeel plannen we in op basis van forecasts en de begroting die we vooraf maken. Zo wordt zichtbaar of we efficiënt werken en waar optimalisatiekansen liggen. We monitoren op basis van forecasting en dashboards en sturen bij waar nodig. Deze interne verbeteringen hebben een positieve invloed op ons uitgaande transport en het op tijd leveren bij onze klanten: on time, in full, no errors.”

56 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication