Iets voor jou als… ● je houdt van organiseren en ondernemen; ● je een echte teamplayer bent; ● je een brede algemene interesse hebt; ● je geïnteresseerd bent in de actualiteit en je bereid bent er analytisch en kritisch over na te denken; ● je je vastbijt in echte problemen, je ze wil onderzoeken, je durft verbanden leggen en zo tot creatieve oplossingen wil komen; ● je via bedrijfsbezoeken, ondernemers voor de klas, verkoopsactiviteiten de economische realiteit wil leren kennen; ● je ICT-toepassingen die in een bedrijf dagdagelijks worden gebruikt, wil leren kennen; ● je kennis wil maken met boekhouden (accounting). Bedrijfswetenschappen Bedrijfswetenschappen is een theoretische studierichting in de domeingebonden doorstroomfinaliteit. Ze combineert een brede algemene basisvorming met een uitgebreid pakket economie. Via de specifieke vorming in economie verwerven leerlingen inzicht in de economie als systeem en de werking van ondernemingen. De leerinhouden zijn erop gericht om leerlingen vanuit concrete maatschappelijke contexten inzicht te laten ontwikkelen in de belangrijkste economische concepten en hun onderlinge verbanden. Leerlingen Bedrijfswetenschappen tonen inzicht in complexe leerinhouden, leggen verbanden tussen leerinhouden en kunnen logisch redeneren, vooral binnen de focus van het studiedomein en de studierichting. Via logisch en kritisch redeneren en vanuit concrete maatschappelijke contexten doorgronden ze de belangrijkste (bedrijfs-) economische concepten en hun onderlinge verbanden. RICHTINGSPECIFIEKE VAKKEN • Economie: keuzegedrag producent en consument, marktwerking, internationale handel en economische integratie, economische groei. • Bedrijfswetenschappen: accounting, aspecten van vennootschapsrecht. • Beperkte uitbreiding voor wiskunde (i.f.v. economie): tweedegraadsfuncties en -ongelijkheden, spreidingsdiagrammen, functie f(x)=c/x. • Informaticawetenschappen: algoritmen en programmeren. Wat in de 3de graad? Deze richting kent een vervolg in de derde graad en heet dan ook Bedrijfswetenschappen. Momenteel bieden we deze nog niet aan maar de bedoeling is deze richting verder uit te bouwen tot en met het 6de jaar. Vakken in de algemene vorming Vakken in de richtingspecifieke vorming Complementaire vakken 18 OVERZICHT RICHTINGEN IN DE FINALITEIT DOORSTROOM BEDRIJFSWETENSCHAPPEN
19 Online Touch Home