33

6. Activiteiten en inspraak van de leerlingen Zowel in de tweede als de derde graad organiseren we projectdagen over thema’s zoals drugs, relaties, holebi’s, gezonde voeding, diversiteit, politiek bewustzijn, EHBO, oorlogseducatie, klimaat, geestelijke gezondheid… We mogen gerust stellen dat we een sportieve school zijn met competities onder leiding van de sportraad tijdens de middagpauzes, deelnames aan interscolaire competities in verschillende sporttakken en het sportief hoogtepunt, de sporthappening eind september. Ook cultuur vinden we in SJB heel belangrijk en we willen onze leerlingen leren oog hebben voor historische pareltjes zowel in binnen- als buitenland. Zo gaan de 3des Brugge verkennen en het vierde jaar bezoekt Gent. Het vijfde jaar gaat op stap in de lichtstad Parijs gedurende meerdere dagen en het zesde jaar verkent de Duitse stad Berlijn. Hét summum voor veel leerlingen zijn uiteraard de vrijblijvende reizen tijdens de paasvakantie in de derde graad: afwisselend de klassieke Italiëreis en de avontuurlijke skireis. Een school functioneert naar het voorbeeld van de maatschappij: de leerlingen kunnen voorstellen doen om het schoolse leven te verbeteren via de verschillende raden. De leden leggen hun ideeën uit aan de directie en samen kan er dan beslist worden wat mogelijk is. Onze school is blij te kunnen rekenen op enthousiaste leerlingen in de leerlingenraad die o.a. instaat voor de organisatie van de filmnacht, de week van de smaak, de fluoactie… De sportraad organiseert de middagsport en helpt mee bij de praktische uitwerking van de SJB-quiz. De feestraad, het privilege van het zesde jaar, kan zich helemaal uitleven bij het Sinterklaasfeest, de 100 dagen, het prombal en uiteraard onze schoolfuif, SJBeats. 33

34 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication