23

Website—facebook Surf geregeld naar www.sjb-avelgem.be. Je vindt er een pak informatie over het reilen en zeilen op school. Op onze facebookpagina Sint-Jan Berchmans Avelgem kan je terecht voor een vooruitblik of terugblik op tal van activiteiten. Ook op Instagram posten we regelmatig info (sjbavelgem). Bij het begin van het schooljaar vragen we jou en je ouders een document te ondertekenen waarbij je de school toestemming geeft beelden van jou te gebruiken voor de website en/of de facebookpagina van de school. Indien deze beelden ook voor publicitaire doeleinden gebruikt worden (bijv. flyer, affiches, e.d.), vragen we voor elke foto expliciet jouw toestemming en die van je ouders. Aangezien we nu eenmaal leven in een gemediatiseerde wereld en ook wij als school verplicht meestappen in dit verhaal, durven we rekenen op jouw medewerking hiervoor. Infofiches op Smartschool en sjablonen Op intradesk op Smartschool kan je infofiches terugvinden die jou helpen bij het maken van opdrachten. Over volgende zaken vind je fiches terug: een sjabloon voor een uniform voorblad een sjabloon voor een uniforme hoofding een bericht sturen op Smartschool naar een leerkracht in verschillende talen een PPT bij een spreekoefening een bibliografie opstellen (aparte fiche voor 1ste en 2de graad en voor de 3de graad) maak voor elk vak een voorblad via dit sjabloon en steek dit vooraan in je map gebruik dit steeds voor al jouw huistaken en opdrachten hoe formuleer ik dit op een beleefde manier in het Nederlands, Frans en Engels ? aan welke criteria moet een goede PPT voldoen? hoe noteer ik op een correcte wijze de bibliografische verwijzing naar een film/…? Opgelet voor plagiaat: op Smartschool beschikt de leerkracht over een module die dit kan controleren! Indien je citeert, noteer dan steeds de bron op een correcte manier. een filmpje maken Welke app kan ik gebruiken om op een eenvoudige manier een filmpje te maken? (handleiding Flipgrid) Sint-Paulusschool Campus Sint-Jan Berchmans - middenschool Wegwijzer p. 23

24 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication