6

Je schoolagenda (3) Vak 2: wat moet ik klaar hebben en leren tegen... Dit is het vak voor de opdrachten en controletoetsen. Hier moet je alles noteren wat je thuis moet voorbereid hebben. Je noteert telkens bij de dag waarop je de opdracht moet klaar hebben. Belangrijk is dat je van bij het begin je agenda heel nauwkeurig invult. HT huistaak kleine opdracht CT controletoets kleine toets over de voorgaande les of kleinere leerstofonderdelen GT grote toets GO grote opdracht grote opdracht zoals boekbespreking, presentatie... EX examen leerstof van een volledig trimester of volgens afspraak En ja, na een al dan niet zware werkweek wacht het weekend op jou. Maar ook dan zal je voor school je handen uit de mouwen moeten steken. Daarom is er ook een weekendplanning voorzien. grotere toets over grotere leerstofonderdelen, ter voorbereiding op examen Maandag 10/09: schoolfotografie Daarnaast vind je nog enkele belangrijke vakken: • communicatie: Hier noteer je welke brieven op school worden meegegeven voor je ouders. Het gaat om belangrijke mededelingen, die je al dan niet moet laten handtekenen, maar waarvan de school verwacht dat je die zeker aan je ouders voorlegt. Hier kan ook een extra berichtje komen waarvan de leerkracht wil dat je het noteert. Zo kan er bijvoorbeeld staan dat er op de volgende maandag geen studie is. • Handtekening: Elke week leg je je agenda ter ondertekening voor aan je ouders. De titularis zal ook regelmatig je schoolagenda controleren om na te gaan of je al dan niet moet bijgestuurd worden wat betreft planning en organisatie. In het begin van het schooljaar zal de titularis je agenda wekelijks nakijken en naar het einde van het schooljaar toe maandelijks. Indien we merken dat plannen en organiseren niet evident is voor jou, kan er een agendavolgsysteem opgestart worden. Dan controleren de leerkrachten telkens of je alles op de juiste plaats noteert en of je je agenda goed gebruikt als planningsinstrument. Sint-Paulusschool Campus Sint-Jan Berchmans - middenschool Wegwijzer p. 6

7 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication