7.2 Sponsoring Adoptiehokken en sponsorbordjes Veel verblijven van onze asieldieren zijn symbolisch geadopteerd door onze sponsors. Wij hebben hondenkennels (€120 per jaar voor een hele kennel of €60 per jaar voor een halve kennel), kattenhokken (€50 per jaar) en konijnenhokken (€35 per jaar) die geadopteerd kunnen worden. Op de hokken wordt een bordje geplaatst met daarop een tekst naar keuze van de adoptant. Sponsors kunnen ook een plekje kopen op onze Wall of Fame in de centrale hal voor €50 per jaar. Adoptanten van dierenhokken en sponsors van bordjes op onze Wall of Fame krijgen ons asielblad Beestenbende viermaal per jaar thuisgestuurd. In 2019 mochten we 45 adoptanten van hondenkennels noteren en op de kattenhokken prijken inmiddels 164 sponsorbordjes. Er zijn 36 sponsors vertegenwoordigd op onze Wall of Fame en 9 sponsors kozen ervoor om een konijnenhok te adopteren. In deze getallen is ook een licht dalende trend te zien ten opzichte van eerdere jaren. Leidse DZB Ecotuin helpt asielkonijnen van Stevenshage In 2019 kregen onze asielkonijnen gratis onbespoten wortelloof van de DZB Leiden Ecotuin. Hier verbouwen mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op ecologische wijze groenten en fruit. De groenten worden in het seizoen verkocht aan cateringbedrijven en restaurants. Er blijft regelmatig groente over, die door wordt gedoneerd voor de konijnen bij Dierentehuis Stevenshage. “Door deze samenwerking hoeven we niets weg te gooien en helpen we niet alleen mensen, maar ook dieren in de Leidse regio!” Boven: Asielkonijn Chummy geniet van vers, lokaal en ecologisch geteeld wortelloof van DZB Leiden Ecotuin. Onder: DZB Ecotuin teamleider Miquel Heemskerk en Stevenshage bestuurslid Suzan Commandeur. 27