6 Bestuur Nieuwe afspraken Vanaf maart veranderde door het coronavirus de wereld ook voor Stevenshage. Naast de praktische beperking om niet meer fysiek maandelijks bij elkaar te komen als bestuur in ons gebouw aan de Kenauweg, beheersten de gevolgen van de pandemie ook de agenda van het bestuur. Onder leiding van beheerder Nicolette zijn preventieve maatregelen genomen in afstemming met het bestuur. De belangrijkste waren het beperken en reguleren van bezoekers en cliënten aan de balie en de inzet van de staf en vrijwilligers. De maandelijkse bestuursvergaderingen hebben vanaf maart digitaal plaatsgevonden. Ondanks het gemis aan fysieke bijeenkomsten, hebben alle geplande vergaderingen doorgang gevonden. Afzeggingen pension Een apart aandachtspunt waren de afzeggingen voor het pension vanwege het niet doorgaan van vakanties. Uiteindelijk is hier op een zo klantvriendelijk mogelijke manier mee omgegaan om onze klanten te behouden. Gelukkig is Stevenshage in de financiële positie om dit zo te kunnen doen. Creatieve alternatieven Andere belangrijke jaarlijks terugkerende gebeurtenissen, die normaal bij Stevenshage fysiek plaatsvinden, zoals de vrijwilligersbijeenkomst, de Open Asieldag en de kerstbijeenkomst, gingen niet door. Op een creatieve manier is hier toch zoveel mogelijk en corona-proof aandacht aan besteed. Een attentie voor de vrijwilligers, de ‘drive-in-bake-sale’ en livestreams zijn voorbeelden van deze creatieve alternatieven. Het bestuur had een boodschap voor de medewerkers tijdens een online bestuursvergadering.