Onderstaand blog verscheen in april 2022 op de website van Dierentehuis Stevenshage. Teamuitje We gaan als team zelden met z’n allen op een uitje. Immers, elke dag, 365 dagen per jaar, moeten minstens twee van ons in het asiel aanwezig zijn om de lopende zaken af te handelen. Zwerfdieren moeten worden aangenomen, vrijwilligers begeleid en klanten te woord gestaan. Zelfs onze jaarlijkse BHV-oefening moeten we zorgvuldig lang tevoren plannen en hulptroepen inroepen voor de noodzakelijke dagelijkse verzorging terwijl wij staan te blussen en reanimeren. Tienduizend katten Toch, dit keer, vonden we dat we écht iets met z’n allen moesten doen ter gelegenheid van het jubileum van Conny, die op 1 januari 2022 vijfentwintig jaar ‘bij de zaak’ was. En geloof me, dat is echt een prestatie! We hebben eens een rekensommetje gemaakt. Conny zal in die jaren toch meer dan tienduizend katten hebben verzorgd (niet dat die daar allemaal dankbaar voor waren, trouwens) plus natuurlijk alle ontelbare andere taken die ze in die jaren heeft uitgevoerd. Daar mag best even bij stil gestaan worden. Naast de taart – met een gestileerd portret van Conny’s hond Loetje – kreeg de viering de vorm van een teamuitje. Virtual reality Conny koos voor een virtual reality escaperoom (actual reality escapes proberen we in ons dagelijks leven zoveel mogelijk te voorkomen). Met corona en zorgvuldige planning kwamen we op afgelopen dinsdag. Na wat lekker ongezond eten togen we in ganzenpas naar Leiden Centrum. “Wat willen jullie?” was de vraag. Mogelijkheden als zombies schieten (wat!), over wolkenkrabbers lopen (dacht het niet) en bokswedstrijden (te gevaarlijk) komen langs. Dan zegt iemand “Jungle Quest”. Daar gaan we gezamenlijk onmiddellijk mee akkoord – dieren, hoe kan het ook anders. 22