7 Bijdragen aan het asiel Dierentehuis Stevenshage zou niet kunnen bestaan zonder de belangeloze giften van vele dierenvrienden. Ondersteuning komt in vele vormen: tijd, geld, dierenvoer, medicijnen, knaaghuisjes voor konijnen, speelmuizen voor katten, kauwsticks voor honden, schoonmaakmiddelen en vele andere bruikbare zaken. Wij zijn zeer dankbaar voor al deze donaties! 7.1 Financiële donaties In 2022 noteerden we ruim 1150 vaste donateurs; ongeveer evenveel als in 2021. De dalende trend die we in de afgelopen jaren zagen en waarbij we elk jaar ruim 100 vaste donateurs minder noteerden, lijkt daarmee te stagneren. We blijven ons inspannen om vaste donateurs te werven, maar over het algemeen zien we landelijk dat mensen zich niet graag meer vastleggen en liever eenmalige giften doen. Daar spelen we op in door meer eenmalige sponsoracties, die concreet aan bijvoorbeeld de medische behandeling van een asieldier gekoppeld zijn. Het was even wennen na twee jaar, maar al snel wist ik weer waarom ik collecteren voor het asiel zo leuk vind: je realiseert je dat de meeste mensen gewoon aardig zijn. ANNEGIEN LUCAS – COLLECTANT EN VRIJWILLIGER Collecte Half juni organiseerden we na twee jaar coronastilte eindelijk weer onze jaarlijkse huis-aan-huis collecte. Twee jaar niet collecteren betekende twee jaar nauwelijks contact met onze wijkcoördinatoren en collectanten. Met een sterk uitgedund legertje extra gemotiveerde collectanten gingen we op pad. Bij wijze van experiment hadden we dit jaar een QR-code met een betaalverzoek op de bussen geplakt voor wie geen contant geld in huis had. In totaal zamelden onze collectanten €14.760 in en via de QR-code kwam daar nog eens €2.051 bovenop, wat leidde tot het een indrukwekkend bedrag van €16.811. Graag willen ook hier nog eens alle mensen die zich voor onze collecte hebben ingezet en alle mensen die een bijdrage in de collectebus hebben gedaan, heel hartelijk danken namens de asieldieren! Tabel 17 | Collecteopbrengst voor Dierentehuis Stevenshage over de periode 2016 – 2022. 25