37

Een blik vooruit 10 jaar Camino 2013 - 2023 De groei van onze doelgroep is voor een groot deel ingezet door de vergrijzing. We zien dat terug in het aantal gasten van wat hogere leeftijd dat ons bezoekt. Ons huidige aanbod is daar voornamelijk op ingericht. Minder gericht zijn we op de behoeften van andere leeftijdsgroepen en/of specifieke kanker-aandoeningen. Gelukkig zien we nu een voorzichtige start specifiek gericht op jonge vrouwen en mannen. Ervaring uit die groepen leert ons ander doelgroepen aan te spreken en ons aanbod daarop in te richten. De meeste mensen die te maken krijgen met kanker hebben baadt bij enige vorm van lotgenotencontact. Helaas blijkt uit IKNL-onderzoek dat maar 50% geïnformeerd is over de mogelijkheden die hiervoor worden geboden. Camino is één van de mogelijkheden die in dit veld aangeboden wordt. Onze zichtbaarheid naar onze doelgroep, maar ook naar het zorgveld lijken dus een belangrijke rol te spelen in het aantal mensen dat wij kunnen ondersteunen. Dit jaar is er dan ook een start gemaakt met een campagne om de zichtbaarheid van Camino in Zuidplas te vergroten. Last but not least: Onze uitdagingen hebben ook een financiële component. We zijn weliswaar financieel gezond, maar groei zal ook invloed hebben op onze begroting. Waren we in de afgelopen 10 jaar enorm geholpen door onze sponsoren en donateurs, hopen we in de toekomst met hen weer mooie ideeën te ontwikkelen om onze groei te faciliteren. Genoeg uitdagingen dus. Op dit moment kunnen we terugkijken op een fantastisch decennium. We danken daarvoor onze oprichtsters, de vele vrijwilligers, sponsoren en donateurs die dit hebben mogelijk gemaakt. Dankzij hen kunnen we ook met veel vertrouwen het volgende decennium in en nog velen die leven met kanker ondersteunen. 37 7

38 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication