Personele Unie; fusie In 2016 zijn de stichtingen Opmaat en de Jan Ligthartgroep Tilburg samengegaan in de Personele Unie. Met als stip op de horizon een fusie. De gedachte achter de Personele Unie is om méér uit de samenwerking te halen waar ouders en kinderen direct van profiteren en scholen meer elkaar kunnen ondersteunen in de intensieve samenwerking. Een eerste logische stap hierin was de oprichting van Kindercampus Oculus (2017): vanuit locatiegedachte twee scholen van beide stichtingen met een scholenfusie optimaal laten samengaan en samenwonen. Een tweede logische stap is ook weer vanuit de locatiegedachte de doorontwikkeling van de samenwerking in een vernieuwd gebouw voor OBS De Heerevelden en de Jan Ligthartschool Huibeven in het huidige pand van Huibeven (realisatie augustus 2019). Een derde logische en tevens laatste stap is de optimale samenwerking tussen alle scholen (realisatie januari 2020) van beide stichtingen door met behoud van entiteit op te gaan in een administratieve besturenfusie en daarmee maximaal te kunnen profiteren van de samenwerkingsvoordelen. Met deze 3e en tevens laatste stap volgt een kroon op het gehele proces wat mede door intensieve samenwerking met de medezeggenschap op een zorgvuldige wijze zal worden gerealiseerd. Voor de school de Mussenacker in Udenhout, is een intentieverklaring getekend met het Bestuur van Stichting Tangent om in augustus 2019 samen te gaan. Dit vanwege de schoolomvang in relatie tot het belang voor de kinderen, de ouders en de locatie. Samenwerkingsverbanden Opmaat is bij uitstek dé organisatie die samenwerken hoog in het vaandel heeft staan. Integrale initiatieven ten behoeve van de kinderen en het beste aanbod wat door samenwerking kan worden verkregen. Tilburg: Stichting Opmaat / Stichting Jan Ligthartgroep in de Personele Unie Alle onderwijsbesturen werken samen via de coöperatie T-Primair. Hier zijn inmiddels ook enkele omliggende gemeenten aangesloten. Oisterwijk en Moergestel: Samen met Stichting Boom voor een integraal onderwijsaanbod Hilvarenbeek: Baarle Nassau: Algemeen: Via de federatie Samenwijs; onderwijs, opvang gezamenlijk Samen met Stichting het Groene Lint Op vrijwel alle scholen is er een samenwerking met kinderopvang Basisgegevens Opmaat scholen 10VR AZC Oisterwijk, Kievitsblekweg 4, 5062 SV Oisterwijk, tel. 088-7151220 23ZJ Bibit, Millingenstraat 8, 5045 JA Tilburg, tel. 013-5711055 23CG De Bienekebolders, Kloosterlaan 26, 5066 AN Moergestel, tel. 013-5136228 12DS De Blaak, Grebbe 42, 5032 RT Tilburg, tel. 013-4689466 10VR Darwin, Lavendel 1, 5061 WB Oisterwijk, tel. 013-5230850 21NP De Driehoek, Wagenmaker 1, 5081 ER Hilvarenbeek, tel. 013-5052761 12UV De Fonkel, Bemmelstraat 6, 5043 BE Tilburg, tel. 013-5721427 23DY De Heerevelden, Giekerkstraat 57, 5043 MX Tilburg, tel. 013-5720913 10EF De Kikkenduut, Burg. Verwielstraat 65, 5062 GC Oisterwijk, tel. 013-5230270 27CA Koolhoven, Koolhovenlaan 1A, 5036 TK Tilburg, tel. 013-4565680 pagina 10 Dhr. M. Huijgens/Mw. C. de Jong Mw. N. Clemens Dhr. P. Ketelaars Dhr. R. Meeuwsen Mw. S. van Duijnen Montijn Mw. G. Lukkien-Boerefijn Dhr. M. Huijgens Mw. J. Oonk Dhr. P. Ketelaars Dhr. R. de Haan Jaarverslag 2018 Stichting Opmaat