Analyse eindopbrengsten Onze ambitie is dat elke Opmaat school ten minste op het gemiddelde van de schoolgroep scoort. Hiernaast een tabel van de eindopbrengsten van de laatste 3 schooljaren: Conclusie n.a.v. eindopbrengsten Alle scholen hebben een basisarrangement van de inspectie. 47% van onze scholen gebruikt de centrale eindtoets, 47% gebruikt IEP en 6% van de scholen gebruikt Route 8 om de eindopbrengsten te verantwoorden Er is sprake van een zeer licht stijgende trend. 20% van de scholen heeft in schooljaar 2017-2018 onvoldoende eindopbrengsten gehaald als we de inspectie ondergrens hanteren: Darwin, De Mussenacker en Oculus. Zoemen we in op de groei van de kinderen in deze groepen dan zien we dat de groei voldoende is. 40% van de scholen heeft onze Scholen Kikkenduut Darwin AZC Oisterwijk Blaak Sleutel Fonkel Regenboog Driehoek Vuurvogel Mussenacker Panta Rhei Bienekebolders Yore Heerevelden Oculus Bibit Koolhoven 15-16 V O Nvt V V V O O V V V V V O V V bestuursambitie behaald: de Blaak, de Sleutel, de Fonkel, Bibit, Koolhoven en de Regenboog. Op basis van deze resultaten zijn wij uiteraard nog niet tevreden. Het ingezette verandertraject “Expeditie HPO” gaat de benodigde verbeteringen opleveren. Bent u benieuwd naar de separate resultaten van de scholen, ga dan naar: www.scholenopdekaart.nl Analyse Sociale veiligheid Om dit te meten hanteren we de sociale veiligheidsonderzoeken in Vensters PO. Onze ambitie is dat kinderen een 8 of hoger scoren en dat werknemers een 7 of hoger scoren. Conclusie n.a.v. analyse sociale veiligheid 100% van de kinderen behaalt onze bestuursambitie 94% van de ouders behaalt onze bestuursambitie 92% van de werknemers behaalt onze bestuursambitie Op basis van deze resultaten zijn wij nog niet tevreden. We streven natuurlijk naar 100% voor alle groepen. Wel zien we een stijgende lijn in vergelijking met de uitkomsten van de vorige afname. 16-17 V V Nvt V O V V V V V V V O O O V 17-18 V O Nvt V V V V V V O V V - V O V V pagina 14 Jaarverslag 2018 Stichting Opmaat