Opdracht 5 MD $ januari 2015 Houd hierbij rekening met: $ $ de functie van de verschillende instrumenten (hoog $ laag, hard $ zacht); $ de mogelijkheden van de instrumenten; $ de stijl van het nummer (langzaam $ snel); het verloop van het nummer (verse, chorus, bridge, instrumentaal of solo); Stappenplan (verkorte weergave): 1. Maak groepjes van 4 personen en kies een groepsverantwoordelijke. Noteer de namen en zet een kruisje achter de ‘leider’ van de groep. 2. Kies vier instrumenten waarmee je de ritmische begeleiding wilt gaan maken. Let hierbij goed op de functie van elk instrument! 3. Probeer de instrumenten uit en laat het resultaat aan elkaar horen. 4. Bedenk voor ieder instrument een ritme en breng hierin variatie aan, zodat bijvoorbeeld het refrein anders klinkt dan het couplet. 5. Noteer de verschillende ritmes van elk instrument grafisch (met symbolen) of met noten, zodat iedereen van de groep straks elke ritme kan spelen. Zet de vier partijen onder elkaar op een platliggend A4 vel; zo ontstaat een soort partituur van jullie begeleiding Refrein Partij 1: Partij 2: Partij 3: Partij 4: Couplet 6. Verdeel de instrumenten over de groep. 7. Oefen de ritmische begeleiding met de karaoke$versie. 8. Voer het nummer uit voor de rest van de klas. Opdracht 5 MD $ januari 2015 Opdracht 5 MD $ januari 2015 3
36 Online Touch Home