11

e. Muziekkeuze Luistermateriaal Het luistermateriaal dat wordt aangeboden is zeer gevarieerd en absoluut genrevrij. In de luisteropdrachten komen zowel bekende als minder bekende of voor de hand liggende muziekvoorbeelden aan bod die zorgen voor een verbreding van de muzikale horizon van de leerlingen. De luisteropdrachten zijn eenduidig en haalbaar voor de gemiddelde leerling. Musiceermateriaal • Zingen Het repertoire dat voor het vocaal musiceren gebruikt kan worden is zeer up-­‐to-­‐date! Naast nummers uit de ‘TOP 1000’ zijn zelfs nummers beschikbaar die in het afgelopen naar nog in de ‘TOP 40’ stonden. • Spelen Het musiceermateriaal om zelf te kunnen spelen is door eigen componisten gemaakt en bestaat, naast gedifferentieerde partijen, uit aparte meespeelversies voor de verschillende partijen van de ritmesectie (piano, gitaar, basgitaar en drums). ‘Happy’ als voorbeeld van de beschikbare liedjes. De partituren zijn zowel als pdf, als XML (voor het inlezen in Sibelius) en als Finale-­bestand beschikbaar, zodat het arrangement desgewenst aangepast kan worden aan de muzikale mogelijkheden van de leerlingen. Een partij vereenvoudigen of er juist een extra lastige partij bijschrijven is hierdoor een stuk eenvoudiger gemaakt. Ook zijn er bij de liedjes vaak speciale instructiefilmpjes beschikbaar met daarop voorbeelden van hoe bijvoorbeeld het refrein op de basgitaar gespeeld moet worden of hoe een bepaalde drumfill gespeeld kan worden. Het up-­‐to-­‐date houden van de methode en het gekozen musiceermateriaal in het bijzonder is één van de grote voordellen en speerpunten van deze digitale methode. Ook het feit dat de methode in het Engels beschikbaar is en dat deze vanaf het schooljaar 2015/2016 ‘RTTI-­‐proof’ is, zijn belangrijke troeven van Beats’Nbits. 10 Portfolio Didactiek: Leerlijn

12 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication