12

Domeinen Beat’Nbits gebruikt de domeinen: • Luisteren • Musiceren o Vocaal o Instrumentaal • Ontwerpen • Presenteren Werkvormen De werkvormen zijn zowel klassikaal, groeps-­‐, en individueel gericht. De gebruikte activerende wekvormen zijn: o interactieve vormen o opdrachtvormen o samenwerkingsvormen o spelvormen 6. Mijn eigen leerlijn voor de onderbouw VO a. Verantwoording In mijn eigen leerlijn voor klas 1 en 2 van het Voortgezet Onderwijs heb ik me gebaseerd op de vier domeinen en die weer geïntegreerd in de kerndoelen 48 t/m 52 en de ‘21st century skills’. Domeinen Luisteren Musiceren Ontwerpen Presenteren Kerndoelen Produceren Presenteren Beleven Verslagleggen Reflecteren 21st Century Skills Samenwerken en kennisconstructie Mondelinge en schriftelijke communicatie Probleemoplossend en creatief denken Zelfregulerend vermogen Initiatiefrijke, onderzoekende houding Integratie van ICT Tevens heb ik geprobeerd de ervaringen van een jaar lang werken met de methode Intro tijdens mijn stage-­‐lessen (klas 1 en 2) mee te nemen in het opzetten van mijn eigen leerlijn. Deze leerlijn is een eerste aanzet tot het weergeven van mijn visie op het muziekonderwijs zoals ik dat tot nu toe in de praktijk heb ervaren. Ik zou graag daadwerkelijk willen proberen te komen tot het volledig opzetten van een leerlijn/methode of een deel daarvan om mijn visie hierop gestalte te geven maar dat voert nu te ver en is wellicht iets voor mijn afstudeeronderzoek volgend jaar. Portfolio Didactiek: Leerlijn 11

13 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication