9

Voor de docent • Planners met verwijzingen naar onderdelen naar keuze. • Automatisch of handmatig nakijken van opdrachten. • Automatische of handmatige feedback (laten) geven. • Rapportages samenstellen op basis van gekozen onderdelen. • Zichtbaar maken van sterke(re) en zwakke(re) punten per leerling op diverse kennisgebieden (melodie, ritme, harmonie, kleur, uitvoering) en op vier cognitieve niveaus (RTTI) • Zwakke(re) en snelle(re) leerlingen kunnen op een ander niveau gezet worden. • Binnen de omgeving kan met leerlingen gemaild worden. • Aanvullende informatie kan via bestanden aan leerlingen worden gemaild of in de planners worden geplaatst. Voor de leerling • De leerling kan zelf zijn opdrachten nakijken. • De logboekfunctie in het leerling-­‐ gedeelte kan gebruikt worden om bijvoorbeeld samenvattingen te maken of voor een ontwikkelingsportfolio. • Het prikbord is een communicatiemiddel voor docent en de klas. • Berichten zijn zichtbaar voor docent en de geselecteerde klas. • Notities kunnen (ook door de docent) toegevoegd worden. • Deze zijn altijd weer op te roepen en verwijzen meteen naar de betreffende webpagina. De performance is de basis voor het leren Beats’Nbits gaat vooral over samen muziek maken. Zingen, spelen, creëren in groepsverband is de basis van Beats’Nbits. Leerlingen doen in Beats’Nbits actief kennis op en delen ervaringen, ontwikkelen vaardigheden en verwerven inzicht. De performance maakt leren niet alleen betekenisvol, inspirerend en plezierig maar verankert het ook. • De speelstukjes bieden voor ieder groeps-­‐ en individueel niveau voldoende uitdaging. • Er is ondersteuning bij het spelen in de vorm van Warming up; instructiefilmpjes; meespeel-­‐multi-­‐tracks; training en samenvatting van de muziekleer per speelstuk in woord en beeld. • De liedjes zijn verschillend in karakter, van evergreen tot actueel en soms meerstemmig. • Er is ondersteuning bij het zingen in de vorm van zanginstructiefilmpjes, meespeel-­‐multi-­‐tracks, instructiefilmpjes voor drums, gitaar en basgitaar. • Creatieve opdrachten dagen de leerling uit om zelf instrumentaal, vocaal en elektronisch te componeren en uit te (laten) voeren. • Projecten geven een uitvoering een plek in een thematische (multidisciplinaire) context. Het performen en de voorbereiding van de performance vindt plaats op individueel-­‐, groeps-­‐ en klasniveau. De inhoud is actueel. 8 Portfolio Didactiek: Leerlijn

10 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication