10

Beleidsplan 2019-2020 | 13e bestuur der S.V. Maslow 2.4. Bestuursfuncties 2.4.1 Voorzitter De voorzitter is eindverantwoordelijke voor alles wat het bestuur doet. Zij is constant in contact met alle bestuursleden en hun bezigheden, taken en voortgang. Waar nodig springt zij bij en neemt ze over. De voorzitter zorgt ervoor dat de grote lijnen van het beleidsplan worden aangehouden, evenals de jaarplanning. Ook bewaakt de voorzitter het overzicht, bewaart de rust en zorgt ervoor dat het bestuur goed functioneert. Dit wordt gecontroleerd door middel van functioneringsgesprekken met ieder bestuurslid. De gesprekken worden gevoerd door de voorzitter. Daarnaast heeft ieder bestuurslid, inclusief de voorzitter, ook functioneringsgesprekken met de voorzitter van de Raad van Toezicht. Deze functioneringsgesprekken worden gehouden om de samenwerking onder de bestuursleden te bevorderen. Het is belangrijk dat de voorzitter weet waar haar bestuur mee bezig is. Dit doet zij door, voornamelijk in het begin, zo veel mogelijk mee te draaien en mee te kijken met de bezigheden van het bestuur. Op praktisch gebied leidt de voorzitter de vergaderingen. Zij bewaakt zowel de tijd als de agenda, en zorgt ervoor dat de secretaris tijdens het notuleren ook gehoord wordt en betrokken blijft. Dit geldt tevens voor alle bestuursleden. Hiernaast is zij ook, waar noodzakelijk, betrokken bij privé ontwikkelingen van de bestuursleden en is zij altijd een aanspreekpunt. De voorzitter is het gezicht van de vereniging. Zij onderhoudt hierbij in samenspraak met de secretaris het contact met de overkoepelende organen zoals de Dean, Opleidingsmanagers, etc., maar is ook een aanspreekpunt voor studenten en leden. De voorzitter is ook zo vaak mogelijk aanwezig op representatieve momenten. • Persoonlijke doelen: - Beter omgaan met feedback/ kritiek (van mijn medebestuursleden) en dit kunnen omzetten naar positieve doeleinden. - Goed en overzichtelijk plannen. Het eerste leerdoel wat ik wil nastreven is: Beter omgaan met feedback/ kritiek (van mijn medebestuursleden) en dit kunnen omzetten naar positieve doeleinden. Het is voor mij als voorzitter heel belangrijk dat ik goed kan omgaan met feedback/ kritiek. Het is belangrijk dat alle bestuursleden gehoord worden en dat ik dit kan omzetten naar positieve doeleinden voor het nog beter functioneren van het bestuur. Het is voor mij een leerdoel, omdat ik soms dingen te persoonlijk opvat en er lang over kan nadenken. Dit leerdoel is voor mij behaald als ik op een andere manier kan reageren op feedback en dit ook teruggekoppeld krijg van mijn mede bestuursleden. Het tweede doel heb ik opgesteld omdat planning heel belangrijk is. In mijn eerste twee jaar HBO heb ik geleerd om te plannen. Toen ben ik er ook achter gekomen dat dit niet mijn sterkste punt is. Soms ben ik hier slordig en ongestructureerd in. Mijn manier van plannen werkt voor mij prima, maar voor anderen is het soms onoverzichtelijk. Ik wil dit bestuursjaar een goede manier van plannen uitproberen die voor alle bestuursleden goed werkt. Dit jaar zal vol staan met allemaal leuke activiteiten en deadlines. Hierin is het belangrijk dat dit voor Pagina 10 van 38

11 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication