7

Bijenkorf Rotterdam Ook in Rotterdam gaven we de afdeling herenmode een make-over. En ook hier waren er complicaties: de voorgeschreven keramische tegel bleek niet tijdig leverbaar. We brachten de Bijenkorf daarom in contact met een partij in Turkije die de tegels met afmetingen en dessin op maat wilde maken. Zo gezegd, zo gedaan. Totdat de tegels de boot misten. Letterlijk. Dankzij een ware topprestatie van onze tegelzetters was het project alsnog op tijd gereed. Exclusief warenhuis ‘De Bijenkorf streeft ernaar het meest exclusieve warenhuis van Nederland te zijn. En dat willen we ook in de winkel uitstralen. Tijdens zo’n bouwproject verbinden we ons dan ook graag aan partijen die dat begrijpen. Bij een verbouwing binnen de Bijenkorf blijft de winkel altijd in bedrijf. Het personeel van aannemers, installateurs, tegelzetters en andere partijen moeten beseffen dat onze klanten niet mogen merken dat er gewerkt wordt. Dat vergt een bepaalde discipline van de leveranciers. Je kunt dus niet zomaar iedereen binnenlaten, daar maken we echt keuzes op. En, uiteraard zou ik bijna zeggen, gaat dat bij TGLS prima.’ Goede relatie ‘Deze gesmeerde afhandeling en aanpak maakt dat wij vaker kiezen voor TGLS. De Bijenkorf werkt graag met vaste bouwpartners. Als we goede ervaringen hebben met een partij vragen we ze terug. Dat creëert wederzijds vertrouwen en een goede relatie. Gezien de markt is dat voor ons momenteel de beste manier van werken. Want een goede samenwerking zorgt voor een beter resultaat. Natuurlijk zijn we kien op de prijs, maar we maken een goede afweging. Kwaliteit is ons zeker wat waard. En dat zie je ook terug in onze winkels.’

8 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication