• conclusies trekken uit de geanalyseerde verzameling data ten aanzien van de onderzoeksvragen en rapportage. Dataomschrijving Data die we voor ons onderzoek verzamelen en gebruiken, zijn: microstories van 51 respondenten én de duiding (betekenisconstructie) die zij aan deze microstories geven in interactie met de onderzoeker. Om het narratieve karakter van dit onderzoek te benadrukken noemen we de respondenten in het vervolg van dit verslag ‘de vertellers’. Dataverzameling De 51 vertellers meldden zichzelf bij ons aan op basis van een oproep via Facebook, LinkedIn en onze eigen nieuwsbrieven. De oproep is als volgt gedaan: OPROEP De betekenis van deze tijd: wat is jouw verhaal? Sinds de premier op 15 maart maatregelen uitriep om de verspreiding van Corona tegen te gaan, leven we in een andere wereld. Samen met Jose Sanders, hoogleraar Narratieve Communicatie aan de Radboud Universiteit, zijn wij - business-storytellers Annet Scheringa en Pauline Seebregts - een onderzoek gestart naar hoe mensen deze tijd ervaren en wat deze ervaringen voor hen betekenen. Daarom zijn we op zoek naar verhalen die ons hierin inzicht geven: grote en kleine verhalen over ervaringen en gebeurtenissen die ons hebben geraakt. Ook jouw ervaringen doen ertoe. We gaan heel graag met je in gesprek. In dat gesprek zullen we je een paar vragen stellen die je – als dat nodig is - helpen om je verhaal te vertellen. Na afloop schrijven we het gesprek zo letterlijk mogelijk uit en dit leggen ik het aan je voor: is dit inderdaad jouw verhaal? Alle ervaringen worden geanonimiseerd. En wanneer we zoveel mogelijk verhalen hebben verzameld, kijken we welke rode draden zichtbaar worden die ons inzicht geven in hoe we zin en betekenis geven aan deze tijd. Wil je jouw verhaal over deze tijd met ons delen? Neem dan contact met me op. Ik ga graag met je in gesprek of vertel je eerst meer over het onderzoek. [afzender + mailadres] 20
21 Online Touch Home