Vrijwilligers De Award heeft bijna 250 vrijwilligers en daar zijn we heel blij mee. En trots op! Het succes van de Award hangt vooral af van onze enthousiaste, deskundige en verantwoordelijke vrijwilligers. Zij helpen bij de organisatie, ontwikkeling en groei van het programma. De impact die zij maken is onbetaalbaar voor de jongeren die meedoen aan de Award. Bestuur Het bestuur bestond het grootste deel van het jaar uit 5 leden. Zij zetten zich vrijwillig in voor de Award en zijn verantwoordelijk voor het uitzetten van de grote lijnen. In december heeft Rien Wijdeven, onze bestuursvoorzitter, te kennen gegeven dat zijn vrijwillige inzet voor de Award niet langer te combineren viel met zijn werkzaamheden als gemeentebestuurder. Gelukkig blijft hij wel aan als bestuursadviseur. Dat maakt dat we sinds het einde van 2021 met 4 vrijwillige bestuurders over zijn en 2 vacante posities hebben voor enthousiaste mensen die mee de koers willen uitzetten voor de Award. Award Begeleiders en Expeditie Beoordelaars Award Begeleiders zijn vrijwilligers die de deelnemers coachen en begeleiden tijdens hun Award. Het grootste deel van deze Award Begeleiders zijn docenten van scholen en scoutingleiders. Ook zijn er enkele individuen actief als Award Begeleider. Elke Award Begeleider heeft een training gevolgd waarin hij/zij kennis heeft genomen van de missie, visie en richtlijnen van de Award. Daarnaast is hen geleerd hoe ze Award-deelnemers goed kunnen begeleiden tijdens het doorlopen van hun Award programma. In 2021 zijn er 27 nieuwe Award Begeleiders getraind. In het totaal staan er nu 125 Award Begeleiders geregistreerd in het Online Record Book. Expeditie Beoordelaars zijn vrijwilligers die meegaan op Expeditie en als onafhankelijk assessor de deelnemers beoordelen. Ook deze beoordelaars hebben hiervoor een speciale training gevolgd. In 2021 zijn er 6 nieuwe Award Beoordelaars getraind. In totaal zijn er nu 49 Award Beoordelaars inzetbaar. Ambassadeurs Ambassadeurs zijn Awardhouders die op verschillende manieren input geven aan de Award. Zij steunen op evenementen en denken mee op verschillende gebieden in de organisatie. 16