23

Vrijwilligers in de spotlight Elk jaar zetten we in deze presentatiegids een aantal vrijwilligers in de spotlight. Zo geven we de vrijwilliger die veel werk verzet achter de schermen ook een gezicht. We spraken met Monique Janssen Groesbeek en Inge Nillessen. Beide dames verzorgen de ledenadministratie van De Treffers. Met onze 1300 leden tellende vereniging is dat een flinke klus. Monique startte haar werkzaamheden zo’n 10 jaar geleden en vanaf 2020 is Inge daarbij gekomen. Beide dames bekennen: ‘Onze partners (red. Hans Janssen Groesbeek en Hennie Nillessen) zijn gek van De Treffers. Het ademt bij ons thuis voetbal. Dan word je er toch ook wel door aangestoken. We zijn vrijwilligers, maar doen het werk niet vrijblijvend. En we vinden het leuk om ook iets te betekenen voor de club. Hoewel we niet per se in de spotlight hoeven te staan hoor!’ Lijkt het je leuk om Inge en Monique op woensdagochtend te helpen bij de ledenadministratie. Stuur dan een bericht naar: ledenadministratie@detreffers.nl Monique vervolgt: ‘Onze taak is tweeërlei: we zijn het eerste aanspreekpunt voor mensen die zich bij De Treffers aan- en afmelden of als de gegevens wijzigen. Deze wijzigingen verwerken we in de administratie. En we zorgen er ook voor dat de contributie wordt geïnd. We spreken dus ook regelmatig leden met vragen. En we denken mee in oplossingen als betalen soms wat moeilijk is voor leden. Dan zijn we flexibel. Als een lid langdurig geblesseerd is of niet kan voetballen vanwege zwangerschap zetten we het lidmaatschap om naar niet-spelend. Dat is minder duur.’ Inge vult aan: ‘Wij vinden het erg belangrijk dat iedereen, zeker de jeugd, kan sporten en zorgen ervoor dat De Treffers daarin sociaal is. Het belangrijkste is goed communiceren, we bellen meestal direct op bij vragen. Leden waarderen het als we hen even bellen om iets af te stemmen. Ze zijn eigenlijk altijd aardig. Wat opvalt is dat onze leden de club trouw zijn én blijven. Tijdens de coronaperiode zijn er amper afzeggingen geweest. En verreweg de meeste mensen hadden er begrip voor dat de contributiebetaling doorging terwijl er veel minder gevoetbald kon worden.’ Het werk gaat altijd door, ook in de zomer. Monique legt uit: ‘elke woensdagochtend verwerken we alle wijzigingen. We willen steeds actueel zijn zodat er geen fouten worden gemaakt. Er gaat niets boven een kersverse opa of oma die het kleinkind bij de geboorte aanmeldt als Trefferslid. We sturen dan altijd een cadeautje toe…. met een eigen ledenpas voor de kleine. Dit seizoen zijn we gestart met ons nieuwe ledensysteem van Sportlink. Het werkt goed, maar is nog niet compleet gevuld. En niet alle gegevens vanuit het eerdere systeem zijn goed overgenomen. Daar hebben we wekelijks nog steeds werk aan‘. Inge vult aan: ‘Maar dat gaat steeds beter. We werken de achterstand weg en hebben straks een goede basis voor de toekomst. Goed om te vermelden dat leden wijzigingen en ook het aan- en afmelden allemaal zelf via de website van De Treffers kunnen regelen. Dan komt het rechtstreeks bij ons terecht. Nu loopt dat soms via leiders, en dan worden er wel eens fouten gemaakt’. Beiden typeren De Treffers als volgt: ‘Er is een warme sfeer binnen de club, met veel saamhorigheid. Het is goed georganiseerd allemaal. En we hebben een prachtig clubgebouw. Toch merken we bij De Treffers geen poeha, de club is informeel en makkelijk toegankelijk voor iedereen. We vinden het mooi om daar onze bijdrage aan te leveren’

24 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication