31

Bas Bullens, DKV Mobility Benelux Head of eMobility “Best vreemd dat mensen voor brandstof omrijden om 5 cent per liter uit te sparen terwijl men klakkeloos iedere laadpaal opzoekt. Dat zie je nu echt veranderen en wij helpen ze erbij” Want de verschillen in prijzen aan de laadpaal zijn fors. Nu er bij veel bedrijven inmiddels een flinke vloot EV’s rondrijdt, kan besparing op laden financieel voordeel opleveren. “Best vreemd dat mensen voor brandstof omrijden om 5 cent per liter uit te sparen terwijl men klakkeloos iedere laadpaal opzoekt. Dat zie je nu echt veranderen en wij helpen ze erbij”, aldus Bullens. Waar zowel Rasch als Bullens ook blij mee zijn, is dat DKV Mobility met een telematicasysteem voor de fleetmarkt komt. Het bestaande DKV Live, wat tot nu toe alleen wordt ingezet voor de truckmarkt, wordt hier uitgerold. Ofwel: nog een middel om grip te houden op de kosten en het tegengaan van misbruik. Het systeem, compleet met navigatie, komt naar verwachting later dit jaar op de markt. Als doelgroep heeft het onder andere de uitzendbranche voor ogen waar veel berijderswisselingen zijn en werknemers doorgaan de (functionele) voertuigen mee naar huis mogen nemen en soms ook privé mogen gebruiken. Een telematicasysteem biedt dan controle. DKV Mobility vermindert zijn eigen CO2-voetafdruk met 50,4% DKV Mobility heeft binnen het EcoVadis de platinum status bereikt. Iets wat slechts 1% van de bedrijven die beoordeeld worden op hun duurzaamheidsprestaties nog maar gelukt is. In juni heeft DKV Mobility ook haar Sustainability Report gepubliceerd. Hieruit blijkt dat DKV Mobility in 2023 een reductie van 50,4 procent heeft bereikt in de eigen Corporate Carbon Footprint (CCF) uitstoot ten opzichte van 2019. Een enorm breed maatregelenpakket ligt daarin ten grondslag; van energieverbruik op de vestigingen – 54 procent komt nu uit hernieuwbare energiebronnen - tot het beperken van vliegreizen en natuurlijk het eigen wagenpark. Dat terwijl DKV Mobility flink groeiend is. Het netwerk bestaat uit 67.000 tankstations en 710.000 laadpunten waar bestuurders met hun onafhankelijke DKV Card terechtkunnen. Ofwel met een ‘klassieke’ DKV Card voor diesel- of benzinemotoren, de DKV Card +Charge voor elektrisch laden, de DKV Card Climate voor een bijdrage aan klimaatbescherming of welke andere kaart dan ook. Van bakker om de hoek tot multinational DKV Live is bovendien internationaal in te zetten. Dus ook voor klanten die enkele bussen hebben rondrijden in bijvoorbeeld Duitsland en Polen. Rasch: “Als DKV Mobility blijven we ons doorontwikkelen, dat hebben we de afgelopen 90 jaar gedaan en zullen dat de komende 90 jaar ook blijven doen. Daarbij willen we in deze transitietijden fleetowners ook inspireren; van bakker om de hoek tot multinational. En in deze versnipperde markt van laadinfrastructuur kan je steeds beter het verschil maken door als één aanbieder van alle producten en diensten te opereren. Daar schuilt uiteindelijk een belangrijk deel van onze kracht.” | 31 DKV Mobility

32 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication