Han Arts auto’s, veelal elektrisch. Het BPM-voordeel is er immers niet meer; sommige servicemonteurs kunnen in de praktijk prima uit met een kleinere bus of dus zelfs personenauto. Mits die is voorzien van slimme inbouw, zoals Instra die verzorgt. “Wij kunnen de auto van A tot Z klaarmaken voor de klant. We zijn daarbij niet langer afhankelijk van externe leveranciers voor inbouw en bestickering, je hebt dus zelf regie over de hele keten. De verkort doorlooptijden en verlaagt de kans op fouten.” EV Suitability Assessment Er wordt ook steeds vaker gebruik gemaakt van het EV Suitability Assessment (EVSA). “Hiermee onderzoeken we voor de klant welk deel van zijn vloot kan elektrificeren. Dit doen we op basis van een data-analyse van het huidige gebruik van de vloot. Keuzes werden voorheen vaak gemaakt op basis van aannames en onderbuikgevoel. Slim gebruik van data geeft nieuwe inzichten. We zitten bij dit soort trajecten niet tegenover de klant maar naast de klant.” Verdere groei luidt nu het devies voor Van den Udenhout. De koek is nog niet op, Arts verwacht daarover binnenkort met nieuws te komen. De komst van de EV heeft het leaseaandeel in de markt alleen maar vergroot. Daarbij wil Arts vasthouden aan het gezicht van het toegankelijke, lokale leasebedrijf. “We zijn altijd telefonisch bereikbaar voor “We doen de intake van nieuwe medewerkers, zorgen dat alles klaarstaat op de eerste werkdag. Of dat nu een leasefiets, -auto of OV-pas is” onze klanten en komen veel en graag bij onze klanten over de vloer. Maar tegelijkertijd hebben we wel de body van een grote leasemaatschappij met gunstige pricing, slimme online tools en reporting die bedrijven ondersteunt met de Europese Richtlijn CSRD. Uiteindelijk maak je het verschil met mensen dus juist daar investeren we volop in. En door de samenwerking met onze Porsche en Bentley dealer, zie je dat het animo onder jongeren om voor ons te werken alleen maar verder toeneemt.” | 19 Van den Udenhout lease
20 Online Touch Home