22

wachtrij is bij de ombouwer. Dat willen we dan graag bijtijds weten”, aldus Gerritse. Ook Frans van Diepeningen woont een ketenoverleg vaak bij. Helemaal sinds begin dit jaar, nadat er eind 2024 nog onnoemelijk veel bussen werden verkocht voordat de BPM-vrijstelling ervan af ging. “Het heeft voor een flinke druk gezorgd bij ons en in de keten. Het was alle hens aan dek, maar we wisten natuurlijk dat dit tijdelijk zou zijn. Nu hebben we al meer lucht.” Bott is als leverancier van bedrijfswageninrichtingen destijds als beste uit de bus gekomen na een tender van Dura Vermeer. De producten zijn meer dan in orde – ook het tekenprogramma van bott om een inrichting op maat in te passen, werkt als de beste. Maar Van Velzen vindt een goed contact en goede omgang net zo belangrijk als de producten zelf. “Een partner moet passen in de keten – de communicatie en werkwijze moeten bij ons aansluiten. Als ketenpartners zo belangrijk zijn voor je proces, moet het gewoon allemaal optimaal verlopen.” Automatisme Bovendien moeten die ketenpartners zorgen dat relevante innovaties zo vroeg mogelijk op de radar komen te staan bij Van Velzen en Gerritse. Zij maken regelmatig een ‘scan’ van de bussen en inrichting waarbij ook de berijders worden betrokken. Van Diepeningen: “De perfecte inrichting bestaat misschien niet, je wilt toch zoveel mogelijk standaardiseren. Maar je wil wel zoveel mogelijk aan de verschillende (nieuwe) wensen van de berijders tegemoet komen.” Wat ziet Van Velzen tot slot als de belangrijkste trend op het gebied van wagenparkbeheer bij Dura Vermeer? “Het moet kleiner, effectiever, lichter, veiliger en liefst…minder. We kijken tegenwoordig heel bewust naar wat werknemers nodig hebben voor hun werk. Het automatisme om steeds hetzelfde voertuig opnieuw in te zetten – omdat het nu eenmaal gebruikelijk is – daar zijn we vanaf gestapt.” De eerste lichting van de 60 elektrische Renault 5’s 22 |

23 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication