35

Inclusief afspraken over wat er gebeurt als de werknemer uit dienst gaat. Of als de werknemer verhuisd. Het levert vaak problemen op. Laatst hoorden we een potentiële klant zeggen dat hij zich meer een laadpaalmanager voelde dan een fleetmanager.” Daarbij is de NRGKick niet zomaar een ‘simpele’ laadkabel voorzien van adapters. EV-quip kan de kabel koppelen met een CPO (Charge Point Operator). Ook beschikt de NRGkick over OCPP1.6 waarmee splitbilling mogelijk is. Dit maakt het de ideale oplossing voor de werknemers van een bedrijf met een groot elektrisch wagenpark, zoals bij Royal Reesink. Met splitbilling kunnen medewerkers van Royal Reesink hun elektrische voertuigen thuis opladen, waarbij de kosten voor zakelijk gebruik automatisch worden verrekend met het bedrijf. Splitbilling biedt ook duidelijke en gedetailleerde rapportages van de laadkosten, waardoor Laatst hoorden we een potentiële klant zeggen dat hij zich meer een laadpaalmanager voelde dan een fleetmanager zowel Royal Reesink als de medewerkers volledig inzicht hebben in de gemaakte kosten en het gebruik. Dit verhoogt de transparantie en voorkomt discussies over vergoedingen. Overigens is er ook een ‘gratis’ automatisch laadrapport voor splitbilling. En op de NRGkick app kan je tijd-gestuurde laadschema’s instellen, alsook alle details en specificaties aflezen van de laadsessie. Met de app kan je de kabel ook op afstand bedienen. ‘Mobiele laadpaal’ De NRGkick biedt bovendien uitgebreide beveiligingsfuncties, zoals een ingebouwde differentieelschakelaar, oververhittingsbescherming en stroomdetectie, wat bijdraagt aan een veilige en efficiënte | 35 laadsessie. Er zijn twee uitvoeringen van de kabel: één met simkaart en eentje zonder. De klanten van EV-quip kunnen de kabel ook onderbrengen in een leasecontract – het bedrijf levert sowieso ook aan leasemaatschappijen. Ook die zien de toegevoegde waarde van een dergelijke ‘mobiele laadpaal’ zoals Gulix het wel omschrijft. “We merken dat het product nog niet zo bekend is in de markt. Bij inzet van een elektrische auto heeft men het meteen over een vaste laadpaal. Maar de NRGkick kan een prima en goedkoper alternatief zijn. Een soort ‘mobiele laadpaal’ die je altijd bij je hebt. Soms hoor ik wel eens van prospects dat ze dit product liever eerder hadden leren kennen. Nu zitten ze met al die vaste thuislaadpalen opgescheept.” Contact Industrielaan 16, 3900 Pelt www.ev-quip.be | contact@ev-quip.be +32 11 81 82 18 EV-quip

36 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication