39

Baas: integrale oplossingen voor laadinfrastructuur Met een aanpak van advies tot en met onderhoud heeft Baas inmiddels een stevige voet aan de grond in logistiek Nederland. Baas onderscheidt zich met integrale oplossingen voor laadinfrastructuur. Energiemanagement is er een belangrijk onderdeel van in een tijd van netcongestie. Het eigen Energie Management Systeem garandeert efficiënt laden, ook bij piekbelastingen. Het systeem maakt daarbij gebruik van lokaal opgewekte energie, zoals eigen zonnepanelen. Onderdeel van het dienstenpakket is ook een scan van de energiesituatie van nu en over een aantal jaren. Wachten op netverzwaring bij bedrijven die worden geraakt door de netcongestie is daardoor niet nodig, claimt Baas. Wat maakt de aanpak van Baas uniek? Met deze aanpak helpt Baas bedrijven, zoals Van den Haak, niet alleen met de overstap naar elektrisch rijden, maar ook met het toekomstbestendig maken van hun energie-infrastructuur. • Eén aanspreekpunt voor het volledige laadproces, van advies tot installatie en beheer. • Een efficiënt laadbeheer via een eigen Energie Management Systeem (EMS), dat optimaal gebruikmaakt van lokaal opgewekte energie en netcongestie minimaliseert. • Een toekomstgerichte energiemanagementstrategie, waarbij bedrijven worden geholpen om hun laadcapaciteit slim op te schalen zonder direct afhankelijk te zijn van netverzwaring. • Een duurzame en kostenefficiënte oplossingen die bijdragen aan een CO2 -neutrale logistiek. Van Dijk Energy en Baas: een sterke samenwerking Truckleverancier Van Dijk heeft met Van Dijk Energy een gespecialiseerde dochter in huis, die transportondernemingen ontzorgt richting zeroemissievervoer. Het was ook Van Dijk Energy dat in 2024 als eerste in Nederland een Sicharge D laadstation (400 kWh) liet installeren - niet toevallig bij Van Dijk Trucks. En Siemens Nederland en Baas werken weer nauw met elkaar samen bij het aanbieden van integrale concepten voor laadinfrastructuur. Van Dijk Energy heeft goede ervaringen met Baas, zegt accountmanager e-mobility Luuk Laponder. “Om de korte lijnen en het persoonlijk contact. Baas werkt ook met snelle responstijden als er iets is. Samen met Baas hebben we het ontwerp voor het laadstation gemaakt en gekeken naar de beste locatie op het terrein van Van den Haak TransMission.” “Als er een storing is, willen we uit de discussie blijven of het aan de auto of aan de lader ligt” dat prima. Er zijn ook wel andere fabrikanten bezig met de productie van elektrische vrachtwagens, maar de levering was niet altijd zeker.” Daarna resteert nog de selectie van een leverancier voor de technische infrastructuur, het snellaadstation. “We hebben leveranciers geselecteerd op basis van prijs en kwaliteit, voor zover wij dat zelf konden beoordelen. Met name het servicenetwerk is voor ons doorslaggevend. Er bleven twee partijen over. We hebben uiteindelijk voor Baas gekozen omdat onze truckleverancier Van Dijk Trucks goede ervaringen had opgedaan met de Sicharge D van Siemens die Baas levert. Als er een storing is, willen we uit de discussie blijven of het aan de auto of aan de lader ligt. Nu nemen we alles bij één partij af: vanuit de dealer kan ook de service geleverd worden. Baas heeft het laadstation geïnstalleerd. En dat is keurig verlopen.” | 39 Baas

40 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication