29

“We zijn de Belastingdienst zelfs voor! Wij toetsen namelijk de kWh-prijs van klanten door te vragen of ze hun energiecontract willen uploaden” Sander Schuitema laders, maar zeker ook voor snelladers. De laadpaal mag in de ogen van velen inmiddels een commodity zijn, Schuitema weet dat er flink wat techniek aan te pas komt, helemaal nu de palen ook connected zijn. “Ik zie in de markt nog te veel laders die ofwel de tand des tijds niet hebben doorstaan of gewoon van povere kwaliteit zijn.” Netcongestie Maar het probleem van (snel)laders plaatsen ligt momenteel vooral in het overvolle net. Netcongestie zit bedrijven die verder willen elektrificeren vaak in de weg. Slim laden is al langer de inzet bij EV Company. Daarmee spreid je de energievraag door op momenten te laden als het echt nodig of de stroomkosten het meest gunstig zijn. Veel bedrijven kunnen daarmee al uit de voeten, die hoeven niet fors te investeren in een zwaardere aansluiting – als dat al mogelijk is. Uiteindelijk zal er een heel ecosysteem ‘Veel meer dan alleen een laadpaal’ Ook al ondervindt de EV tegenwoordig wat tegenwind, de elektrificatie zal doorzetten. Daarvan is Schuitema overtuigd. Niet alleen in Nederland maar natuurlijk ook daarbuiten. En internationale ambities heeft EV Company zeker. Helemaal nu Nederland in veel gevallen vooroploopt wat betreft laadinfrastructuur en alle dienstverlening daaromheen. Ook hier wil Schuitema gebruik maken van het bestaande internationale netwerk van moederbedrijf AutoBinck dat maar liefst in 31 landen vertegenwoordigd is. Dat de laadoplossing van EV Company ook worden opgemerkt bij autofabrikanten blijkt wel uit de onlangs aangekondigde samenwerking met Nissan. EV Company gaat elektrische Nissan-rijders een slim laadsysteem aanbieden dat bovendien berekend is op een toekomst met dynamische energieprijzen, thuisbatterijen en thuis opgewekte stroom. Nissan heeft EV Company geselecteerd omdat het ‘veel meer biedt dan alleen een laadpaal’. Om uiteindelijk de berijders maximaal te laten profiteren van de slimme laadmogelijkheden zoals het vermijden van hoge prijzen of extra kosten voor teruglevering. ontstaan waarin bijvoorbeeld zonnepanelen en de elektrische auto een hoofdrol zullen gaan spelen. Daar sorteert EV Company op voor. Waarbij ook hier gebruik kan worden gemaakt van Zelfstroom, ’s lands grootste lease- en verhuuraanbieder van zonnepanelen (en thuisbatterijen) en eveneens onderdeel van AutoBinck. “We willen voor de zakelijke markt een one-stop-shop bieden voor allerhande zaken die de transitie van bedrijven ondersteunen. Waarin we onafhankelijk opereren van fabrikanten en leasemaatschappijen. We gaan dus echt voor het belang van de klant.” | 29 EV Company

30 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication