achtergrond waardoor het net lijkt alsof de foto’s in een studio zijn gemaakt. “Alles om de auto aantrekkelijk te presenteren aan nieuwe leaserijders”, aldus Jongenotter. Inspectiescanner Zo kan het gebeuren dat het voertuig 4 weken eerder weer kan worden ingezet, is de ervaring van veel klanten van Fleetport. Sommige leasemaatschappijen bieden zelf ook poolbeheer aan, maar qua snelheid leggen ze het allemaal af tegen de specialist op dit vlak. Overigens heeft Fleetport vorige maand een eerste inspectiescanner in gebruik genomen. Jongenotter: “Deze scanner kijkt naar de schades en beoordeelt ze doormiddel van AI. Vervolgens wordt het automatisch gekoppeld met het Fleetport systeem. Hierdoor worden de innames nog betrouwbaarder. Dit zal ook leiden tot minder discussies over schades tussen leaserijders en leasemaatschappijen.” Ook op het gebied van hikertransport timmert Fleetport al enige tijd aan de weg. Het bedrijf beschikt over een pool van maar liefst 1.100 chauffeurs die worden ingezet voor de vele (transport)diensten. Of het nu gaat om leaseauto’s naar de (eind)klant te brengen of naar een bepaalde locatie. Jongenotter ziet sowieso dat transport van voertuigen steeds vaker met hikers gebeurt, ook al vanwege de gestegen kosten van autovrachtvervoer. Kosten die straks met de vrachtwagenheffing alleen maar zullen gaan toenemen. Bovendien ben je met hikers flexibeler en sneller; je weet precies welk voertuig op welke dag waar naar toe gaat. Spoedritten Dit hikertransport is Jongenotter momenteel ook aan het verder optimaliseren. De planning voor hikertransport zal ook ondersteund gaan worden door AI. “Wij zijn al heel goed in spoedritten door goede software en een team met goede planners, echter zal er straks door middel van AI gekeken worden hoe de ritten en de spoedritten het snelste en beste voor de klant gepland kunnen worden. Opmerkingen bij opdrachten zullen bovendien door het systeem gelezen worden en chauffeurs zullen specifieke Vorige maand is een eerste inspectiescanner in gebruik genomen instructies krijgen. Hier is geen handwerk meer voor nodig”, aldus Jongenotter. Die specifieke instructies komen doorgaans van leasemaatschappijen die bijvoorbeeld willen dat als er een elektrisch voertuig ergens wordt gestald, de accu voor minimaal 40 procent moet zijn opgeladen. De betreffende hiker, gewapend met laadpas, krijg die instructie in zijn app te zien. Het zijn allemaal zaken die het proces vlot laat verlopen. Trots is Jongenotter ook op de nieuwe vestiging in Eindhoven die vanaf meet af aan op de operatie is opgebouwd. Nieuwe vestigingen zullen volgen, bestaande worden uitgebreid. Alles om de nieuwe hausse aan voertuigen van de nieuwe klanten te kunnen opvangen. “Waarbij we net een evaluatie achter de rug hebben met een grote fleetowner die we eerder dit jaar hebben aangesloten na een tender van bijna een jaar. Daarvan kregen we hoge klanttevredenheidscijfers, op alle onderdelen tussen de 8,4 en 8,9. En het heeft ze een enorme efficiency- en kwaliteitsslag opgeleverd en kostenbesparing. Daar is het ons uiteindelijk om te doen.” “Alles om de auto aantrekkelijk te presenteren aan nieuwe leaserijders” De training van nieuwe hikers | 17 Fleetport
18 Online Touch Home