OPENLANE Europe: slimmere voertuigremarketing met AI-impact “Wij willen een voortrekkersrol spelen in de digitalisering van de sector” Door voortdurend te investeren in kunstmatige intelligentie (AI), data en technologie, vernieuwt OPENLANE de manier waarop voertuigen in Europa worden verhandeld en creëert het tastbare meerwaarde voor klanten. “Bij ons draait AI volledig om het succes van onze klanten,” zegt Grainne van Berkum, President van OPENLANE Europe. OPENLANE organiseert AI-hackathons om innovatieve producten te versnellen die de digitale transformatie en het datagedreven werken binnen de organisatie verder stimuleren OPENLANE Europe vormt de Europese tak van OPENLANE Inc., een beursgenoteerde organisatie uit de VS met een duidelijke maar ambitieuze missie: het vereenvoudigen van de handel in tweedehands voertuigen, zodat professionals in de sector succesvoller kunnen zijn. Die missie ondersteunt de bredere visie: het bouwen van ’s werelds meest geavanceerde digitale marktplaats voor gebruikte voertuigen — een platform dat AI, data en technologie bundelt tot tastbare resultaten voor remarketeers en fleetbeheerders. Dat alles zonder loze ‘buzzwords’, zo belooft het bedrijf. “Wij willen een voortrekkersrol spelen in de digitalisering van de sector,” benadrukt van Berkum. “Onze oplossingen verbinden medewerkers, partners en klanten naadloos met elkaar. Door gericht te investeren in AI en data veranderen we de manier waarop voertuigen worden gekocht en verkocht, en creëren we uitzonderlijke waarde voor onze klanten.” AI-hackathons Met behulp van AI stelt OPENLANE Europe vandaag al nieuwe standaarden op het gebied van prijsoptimalisatie, biedstrategieën en aankoopprocessen. Het resultaat? Snellere, slimmere en transparantere transacties. Van Berkum: “AI verhoogt bovendien de efficiëntie binnen klantenservice, verkoop en marketing. We organiseren ook AI-hackathons om innovatieve producten te versnellen die de digitale transformatie en het datagedreven werken binnen onze organisatie verder stimuleren. “Het resultaat? Snellere, slimmere en transparantere transacties” 36 |
37 Online Touch Home