Hyundai speelt in op wensen zakelijke markt met speciale N Line Business modellen Rijden in een compleet uitgeruste auto, met de bijtelling van een basisuitvoering Hyundai mag zich de laatste jaren in een steeds grotere populariteit verheugen met een stijgend marktaandeel. Maar het zijn vooral privéklanten die de weg weten naar het in Nederland populaire Koreaanse merk. Kansen liggen er nog in de zakelijke markt; het merk komt daarom voor het eerst met specifieke N Line Business-uitvoeringen. Hoe zijn deze uitvoeringen tot stand gekomen? Een kijkje in de keuken… Hyundai komt nu met speciale zakelijke uitvoeringen van de KONA Electric, TUCSON Plug-in Hybrid, IONIQ 5 en IONIQ 6. Door de gunstige Total Cost of Ownership [TCO] en lage bijtelling bieden ze een aantrekkelijke oplossing voor bedrijven en zelfstandige professionals die op zoek zijn naar een representatieve en kostenefficiënte leaseauto. Anne Lobbes van Hyundai Nederland over de totstandkoming van deze uitvoeringen. Hoe ontwikkelen jullie de extra’s voor deze modellen? Worden jullie ‘gevoed’ door leaserijders en/of fleetmanagers? “Bij de ontwikkeling van deze uitvoeringen hebben we goed geluisterd naar onze zakelijke partners: het dealernetwerk, fleetowners, leasemaatschappijen én leaserijders. Op basis van hun input, hebben we een line-up van modellen gecreëerd die perfect inspeelt op de wensen van de zakelijke markt.” Kijken jullie naar beide belangen: die van leaserijders en fleetowners? Geeft een bepaalde groep de doorslag? “Wij geloven dat een aantrekkelijke prijs, rijke uitrusting en sportieve uitstraling het belang dient van beide partijen. Dit wordt bevestigd door de positieve feedback van beide partijen.” Op de huidige N Line Business modellen wordt duurzaamheid expliciet genoemd. Zien jullie dit belangrijker worden? “Hyundai heeft een heel duidelijke visie op hoe het merk het verschil wil maken: als een slimme en duurzame mobiliteitsaanbieder, verwoord door het motto ‘Progress for Humanity’. Een leefregel die zeker op het gebied van elektrisch rijden van toepassing is. Zo kun je in de 100% elektrische IONIQ modellen vloermatten terugvinden die zijn gemaakt van gerecycled materiaal dankzij het partnership met Healthy Seas. Deze organisatie, die op vrijwillige basis duikers verenigt, duikt achtergelaten afval en visnetten van de zeebodem op en laat deze na reiniging verwerken in nieuw draad dat de basis vormt voor de IONIQ 5 en IONIQ 6 vloermatten. Tegelijkertijd wijzen recente onderzoeken uit dat duurzaamheid tegenwoordig een no-brainer is als het gaat om de samenstelling van je rijdend wagenpark. Ook voor ons als bedrijf geldt dat: Hyundai heeft een lange termijn visie op elektrisch rijden (waaronder batterijelektrisch, hybride, plug-in hybride maar ook waterstofelektrisch) en het is dan ook geen verrassing dat de N Line Business modellen ofwel een elektrische ofwel een PHEV motor als aandrijving hebben.” Extra’s op auto’s verhogen de fiscale waarde en daardoor de bijtelling. Hoe gaan jullie daarmee om? “Voor de N Line Business modellen hebben we zorgvuldig gekeken naar wat een zakelijke auto echt nodig heeft. We hebben opties toegevoegd en weggelaten om tot een optimale prijs-kwaliteitverhouding te komen. Het resultaat: een uitvoering die niet alleen aantrekkelijk is voor de portemonnee, maar ook qua beleving, die echt als luxe en comfortabel kan worden omschreven.” Zit er verschil in benadering tussen de 4 verschillende modellen? Waarbij de ene auto misschien een meer typische leaseauto is dan de ander? “Voor alle modellen geldt een aantrekkelijke uitrusting, een uitstekende restwaarde en lage onderhoudskosten voor een lage TCO, iets waar je iedere maand plezier 22 |
23 Online Touch Home