24

geen invloed op hebt. Hier in Blerick is alles klaar gezet, de jongens hebben alles voor elkaar. Maar bijvoorbeeld, stel je voor dat we later zouden zijn gekomen, dan heb je toch wel een kramp, toch? Ik ben blij als we straks weer in de trein zitten: met een voldaan gevoel”. Over de Nieuwsgierig naar hoe het thuisfront van beide kartrekkers heeft meegeleefd antwoordt Thijs: “Ze wisten dat er veel tijd in gestoken zou gaan worden. Ik heb ze ook om adviezen gevraagd. Gelukkig hoefde ik niet alles uit te leggen. Er was begrip, ze vinden het thuis interessant”. Martijn had al iets gezegd over de telefoonsessies met Thijs en vult nog even aan: “Mijn vrouw zegt wel eens een man heeft een hobby nodig. Zij heeft weinig met de hobby, maar ja, ze wist al vanaf dag één waar ze aan begon. En dat gaat allemaal goed”. Aan het eind van ons gesprek geeft Martijn (mede namens het bestuur van de Vrienden) een pluim aan Thijs en zijn club: “Het grote succes van deze dag was het resultaat van de samenwerking met de vrijwilligers in Blerick. Ik ga niet romantisch doen, maar het is wel zo”. Thijs neemt de waardering met de hem kenmerkende bescheidenheid in ontvangst. Vriendenrit en Vriendendag De Vriendenrit vond dit keer plaats op 1 oktober en had als ondertitel ‘Depot Express’. Normaal rijden we altijd met museummaterieel, een treinstel of een bijzondere combinatie. Maar omdat het materieel van het Museum dit jaar niet gebruikt kon worden werd uitgeweken naar de Stichting 2454crew. Rick Meijer maakte de dag mee en maakte een verslag. De mooi gefabriceerde toegang t BCk 252 (foto Ger bakker) Zicht vanuit de cabine van loc 1656 (foto Ger Bakker)

25 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication