9

Wie ben je en wat doe je bij Vidomes? Alex, Ben, John en Theo. Zij waren Ik ben Dennis Pang-Atjok en sinds 1 januari 2021 in dienst bij Vidomes als complexbeheerder in de gemeente Delft. Was Vidomes een bewuste keuze? De keuze om bij Vidomes te willen werken hangt samen met de positieve indruk die ik altijd heb gehad van Vidomes. Een corporatie met een staat van dienst van bijna 100 jaar in de regio Haaglanden. Bovendien is het een organisatie die een belangrijke maatschappelijke functie vervult. Wat is je eerste indruk van Vidomes? Ik ben warm ontvangen en vanaf het eerste moment goed begeleid door mijn collega’s uitstekend in staat om mij haarfijn te introduceren in de organisatie en haar doelstellingen. Hoe zie je je toekomst bij Vidomes? Ik hoop in de (nabije) toekomst als volwaardige complexbeheerder veel te leren, prettig samen te werken en maximaal bij te dragen aan het woongenot van de bewoners. Dennis Pang-Atjok Complexbeheerder bij Vidomes sinds 1 januari 2021 HERINNERINGEN AAN DE HUISBEZOEKEN “Om de doorstroming te bevorderen, was ik toen al bezig om senioren te selecteren die een goedkope eengezinswoning achterlieten. Nu doen onze seniorenmakelaars dit.” Huisbezoeken “Voorafgaand aan de toewijzing deden we veel huisbezoeken, niet alleen in Zoetermeer maar ook in de regio. Voor de nieuwbouwwoningen in de wijken Noordhove en Rokkeveen in Zoetermeer, kwam ik bijvoorbeeld veel bij gezinnen in Den Haag, Scheveningen en Leidschendam-Voorburg over de vloer. Zij wilden hun galerijflat verruilen voor een eengezinswoning.” “De huisbezoeken waren bedoeld om huurders – zoals wij dat intern noemden – ‘panklaar te maken’. We vertelden over de termijn waarop ze in aanmerking kwamen, bespraken de regels voor toewijzing en bekeken of het inkomen paste. Kwam de woningzoekende na het huisbezoek aan de beurt voor een woning, dan was de acceptatie- en slaagkans groter. Hierdoor was er nauwelijks leegstand.” 100 jaar Vidomes “Met de huisbezoeken kenden wij ook de woningzoekende beter. Ik had een beeld van hoe de woning zou worden bewoond en over de mate van urgentie. Soms kon ik mensen in hun woningkeuze adviseren. ‘Kunt u niet beter wachten tot de scholen in de wijk gereed zijn?’ Of: ‘Kiest u voor dat type woning, dan is de wachttijd korter.’ Mensen stelden die adviezen zeer op prijs." Vrijheid in toewijzing “Naast de huisbezoeken hield ik dagelijks telefonisch spreekuur voor vragen over inschrijvingen of wachttijden. Op woensdagmiddagen was er een spreekuur op ons kantoor. Woningzoekenden met soms schrijnende verhalen vroegen dan om urgentie. Het mooie was dat je toen nog wel eens direct een woning kon toewijzen. Bij een zeer urgente situatie had je die vrijheid nog.” 7 “Een woningzoekende zei ooit dat ik wel een boek zou kunnen schrijven met al mijn belevenissen. ‘U maakt zoveel mee.’ En dat is ook zo.”

10 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication