Promotie & voorlichting Ontwikkelingen gaan snel, het is daarom ook goed om vooruit te blijven kijken. Door meer in te zetten op relatiebeheer, samenwerking met partners, onze aanwezigheid op social media, de Fiets & Wandelbeurs en kennis van de wandelmarkt vangen we signalen op en kunnen we hierop anticiperen, monitoren en proactief handelen. We kijken hierbij niet alleen naar de ontwikkelingen om ons heen, maar ook naar de techniek die ons kan ondersteunen om op het gebied van communicatie optimaal te functioneren. (Twitter), een toename van resp. 27% en 19%. Onze nieuwsbrief Lopende Zaken is in 2017 vier keer verstuurd naar gemiddeld 28.500 wandelliefhebbers. In deze nieuwsbrief is veel aandacht voor nieuwe routes, wandeltips en leuke acties. Digitale kanalen Steeds meer wandelaars en professionals weten ons te vinden op Facebook en Twitter, voor Wandelnet twee belangrijke digitale kanalen om onze ambassadeurs op de hoogte te houden van alle activiteiten. Eind 2017 telden we 5600 fans (Facebook) en ruim 5000 volgers #wandelnaarjewerkdag trending op Twitter 6 Media De Lange-Afstand-Wandelpaden en NS-wandelingen konden rekenen op veel belangstelling in de media. Vooral het nieuwe GrootFrieslandpad dat begin 2017 werd gekozen tot ‘Wandelroute van het Jaar 2017’. Maar ook het Zuiderzeepad waarvan o.a. een artikel verscheen in het Noord-Hollands Dagblad en de NS-wandeling Waterlinie Culemborg kregen vaak aandacht in dagbladen en (wandel)tijdschriften. Op 6 april 2017 vond de tweede editie van de Wandel naar je Werk-dag plaats (zie pag. 10). Alleen al op Twitter bereikte de campagne zo’n 300.000 mensen; de hashtag #wandelnaarjewerkdag was lange tijd trending.