60

Vlaardinger Gurhan Tuzemen motor achter succesmerk Equalité maakten we een enorme groei door. Waar we eerst vooral populair waren onder sporters, hebben we nu met onze casuallijn een breed publiek bereikt. Een pluim voor ons zeer loyale Equalité-team!” Community Voor Tuzemen is de community achter Equalité cruciaal. “Naast de kwaliteit natuurlijk. We willen mensen aan ons binden die het Equalité-gevoel met zich meedragen. Dat kunnen sporters zijn, maar ook influencers en dj’s. We kijken naar potentie. Wanneer een dj aan het begin van zijn carrière staat en wij zien talent, helpen wij hem of haar graag verder. Ik herken mezelf hierin terug. Als jongen durfde ik nooit groot te dromen. Ik dacht dat succes alleen was weggelegd voor anderen. Maar door me te omringen met de juiste mensen leerde ik mijn eigen dromen waar te maken. Met Equalité willen we de jongere generaties inspireren om hun ambities na te jagen.” Winkel als ontmoetingsplaats Equalité heeft nu ook een fysieke winkel, waarmee de community nog beter bediend wordt. “Dat was een veel gestelde vraag en we hebben ernaar geluisterd. Klanten en vrienden van Equalité kunnen elkaar op deze plek ontmoeten. Naast de verkoop van onze lijn gebruiken we de winkel voor lanceringen en events. Echt een meerwaarde!” De 33-jarige Vlaardinger Gurhan Tuzemen heeft in korte tijd naam gemaakt als ondernemer in de street- en sportfashionwereld. Met zijn merk Equalité groeide hij uit tot een belangrijke pion binnen die wereld. Bekende namen als Hato en tal van andere sporters en influencers dragen bij aan het succes. Zijn verhaal is er een van doorzettingsvermogen en passie. “Ondernemen is echt topsport,” vindt Tuzemen. Van voetbalveld naar modewereld Ooit was hij actief als voetballer bij clubs als VFC, CWO en Victoria’04. Maar de combinatie van sport en zijn groeiende ambitie als ondernemer bleek niet haalbaar. Hij besloot zijn pijlen volledig te richten op een carrière buiten het veld. Dat bleek een gouden zet. Zijn reis in de retail begon bij Sport2000 van Rob van ’t Oor, waar hij zich vanaf zijn 17e op alle gebieden kon ontwikkelen. Equalité voor iedereen “Ik begon als verkoper bij Sport2000 aan de Hoogstraat in Rotterdam. Ik groeide door tot bedrijfsleider, inkoper en later marketingmanager. Rob gaf me de ruimte en het vertrouwen om me te ontwikkelen, waardoor ik alle facetten van het vak leerde.” In 2019, vlak voor de coronapandemie, ontstond het idee voor zijn eigen merk. Samen met Van ‘t Oor werkte hij aan de kaders. “Het moest een merk worden met een sterke visie: Equalité. Mode, muziek en sport zijn verbindende elementen in een wereld vol contrasten. Equalité is er voor iedereen met een droom, ongeacht achtergrond of opleiding.” Corona een lelijke hinderpaal Equalité is inmiddels een vaste waarde binnen de streetwear-scene, maar de weg ernaar toe was er één met veel uitdagingen. “Je begint vanuit het niets en je wilt je filosofie uitdragen, maar toen lag corona hinderlijk in de weg. We startten online, maar dat ging niet vanzelf. Toch bleven we doorgaan en na de pandemie begon het echt te lopen. Onze aanwezigheid op festivals en evenementen bracht ons ‘op de radar’ en online Toekomstvisie en ambities Wie over de Lijnbaan loopt, ziet talrijke Equalité-uitingen. Tuzemen knijpt zich soms in de arm. “Soms is het onwerkelijk om al die mensen in ons merk te zien lopen. Ik ben daar uiteraard enorm trots op! Het Equalité-team werkt elke dag keihard om dit mogelijk te maken. Waar we over tien jaar staan? Het moet geleidelijk en natuurlijk gaan, waarbij kwaliteit en onze filosofie de drijfveren blijven. België, Duitsland of wellicht Azië? Wie zal het zeggen? Ik hoop in ieder geval dat ik een inspiratiebron voor jonge mensen ben die hun droom willen najagen!” En de voetbalcarrière? “Mijn actieve carrière is afgesloten, maar ik sta nog graag, als ik even tijd heb, bij mijn cluppie Victoria’04 langs de lijn. En natuurlijk blijf ik via Waterwegsport.nl van alles op de hoogte van wat er op de voetbalvelden in de omgeving gebeurt, haha.”

61 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication