12

NIEUWE DIRECTIE ‘ We willen de partnerships met onze klanten verstevigen en IT-oplossingen aandragen die hun werkprocessen productiever en efficiënter maken’ niveau te tillen. Daarover gesproken: Xcellent bevindt zich midden in een verbeterreis, waar ze haar klanten nauw bij betrekt. Dit continue streven naar optimale dienstverlening houdt de nieuwe directie met frisse energie vast. ‘We gaan elk jaar weer voor een topscore in de jaarlijkse vergelijkingsstudie Outsourcing Performance van Giarte. Klanttevredenheid is immers onze belangrijkste graadmeter.’ ‘Vandaar de verbeterreis’, legt Van Korlaar uit. ‘We houden bijvoorbeeld klantevents bij ons op kantoor. We willen de partnerships met onze klanten verstevigen en hun business nog beter begrijpen, zodat we op hoger niveau kunnen meedenken en IT-oplossingen kunnen aandragen die hun werkprocessen productiever en efficiënter maken. De feedback die we van onze klanten ontvangen is zeer waardevol. En de eerste resultaten van onze verbeterreis stemmen positief. De fundering is gelegd, daarop borduren we voort.’ KRACHTENBUNDELING IT is continu in beweging, zo ook Xcellent. De afgelopen periode stond bol van de ontwikkelingen. Xcellent heeft in 2017 aansluiting gevonden bij de Vincere Groep. Dat betekende een krachtenbundeling met IT-bedrijven op acht locaties 12. X Magazine v in Nederland die elkaar vanuit een vergelijkbare visie, strategie en cultuur versterken. De ‘zusjes’ hebben allemaal verschillende specialismen, zoals document-, communicatie en security-oplossingen, en zijn dus complementair aan elkaar. Van Korlaar: ‘Wij zijn en blijven voor onze klanten het single point of care op IT-gebied dat altijd dichtbij is, maar soms vinden we binnen de Vincere Groep een sterkere oplossing. Het betekent dat wij als Xcellent meer body hebben en dat we onze klanten meer diensten kunnen bieden tegen scherpe tarieven. Ons aanbod op het gebied van security-, communications en document solutions is bijvoorbeeld versterkt en verruimd. Telefonie deden we niet, nu wel.’ TECHNIEK, MENS EN PROCES Security en compliance zijn vandaag de dag essentieel, zeker sinds de komst van de nieuwe privacywet. Het gaat daarbij niet meer om techniek alleen, maar zeker ook om de mens en het proces. Xcellent adviseert haar klanten sinds de aansluiting bij Vincere vanuit nog meer kennis over die gehele driehoek. Sterker nog: ze heeft een nieuwe dienstverlening opgetuigd, Compliance as a Service, waarmee ze als ‘GDPR-reispartner’ fungeert voor klanten. ‘We hadden al ons Security Operations Center (SOC), maar kunnen onze klanten nu nog meer bieden. Dit zijn allemaal voordelen die aansluiting bij Vincere ons heeft gebracht. We blijven als groep samenwerken om nieuwe producten en diensten toe te voegen aan ons aanbod.’ Vincere is op haar beurt afgelopen jaar overgenomen door Dustin Group, één van de grootste IT-bedrijven van Scandinavië. Wat betekent dat voor Xcellent en haar klanten? ‘Wij hebben daardoor nog meer omvang gekregen. Onze markt ziet er nu rooskleurig uit, maar dat kan straks anders zijn. Het belangrijkste voor nu is dat we met Vincere en Dustin solide organisaties achter ons hebben staan. Dat maakt ons voor belangrijke spelers binnen IT, waaronder leveranciers, een interessante partij om mee samen te werken. Daarnaast heeft het een sterke aantrekkingskracht op nieuwe medewerkers, doordat we uitdagende projecten kunnen doen.’ BETROUWBAAR EN KRITISCH Xcellent behoudt haar identiteit, benadrukken de nieuwe directieleden. ‘Absoluut. Wij blijven onze eigen klanten bedienen, onze beheerders blijven bij hen op locatie komen en dat zijn dezelfde gezichten als voorheen. We blijven betrouwbaar, we blijven kritisch. We voegen alleen nieuwe diensten toe en komen graag oorjaar 20

13 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication