38

38 strictly business GOUD EN UBERCONNECTED: KMERKACTIVATIE AN NET EVEN ANDERS Activatiecampagnes, branded content en conversaties op sociale media liggen naadloos in elkaars verlengde, vinden Goud Activatie en Uberconnected. Vandaar dat ze samengaan. Resultaat: een 60 man tellend socialemedia- en merkactivatiebureau dat de nieuwe norm in merkactivatie wil zijn. Hals over kop in het huwelijksbootje zijn ze niet gesprongen. Aan de fusie tussen Goud Activatie en Uberconnected ging een verlovingsperiode van dik een jaar vooraf. Een jaar waarin de bureaus niet alleen al een kantoor deelden in het Olympisch Stadion, maar ook een gezamenlijke visie en propositie ontwikkelden (waarover later meer) en nauw samenwerkten op klanten. En een jaar waarin de aandelen werden ingebracht in een nieuwe holding, die op naam staat van de beide managementteams. Onder de eigenaars treffen we bekende namen als Coen Ruseler en Charles Borremans (voorheen Borremans & Ruseler/DraftWorldwide) en Brian Hirman (ex-Bookmark en Isobar & iProspect). Mannen met een verleden. En het is ook niet voor het eerst dat ze met elkaar bij één onderneming zitten. Hoe zat dat ook alweer? Brian Hirman was er digitaal al vroeg bij toen hij in 1995 online bureau Bookmark begon. Bookmark werd in 2000 overgenomen door DraftWorld wide (Interpublic Group), dat net daarvoor Borremans & Ruseler had gekocht. Bedoeling was dat Bookmark verder zou gaan als DraftDigital, maar dat kwam niet echt van de grond. Ondertussen was de ‘internetbubbel’ gebarsten en speelden er binnen IPG allerlei andere problemen, vertelt Hirman. Dat maakte het er niet leuker op. Hirman kocht zijn aandelen terug van IPG in het vaste voornemen om nooit meer met een grote bureaugroep in zee te gaan. De integratie van Bookmark in DraftWorldwide was weliswaar mislukt, zegt Ruseler, maar de samenwerking tussen Borremans & Ruseler en Bookmark verliep prima, ‘ook op persoonlijke vlak’. Borremans en Ruseler gingen nog even door onder de vlag van DraftWorldwide. Maar in 2004 stapte Ruseler samen met Harold Hamersma uit Draft, om in 2008 terug te keren met Goud Activatie. Charles Borremans vond een paar jaar later aansluiting, waarmee het prijswinnende actiemarketing duo van weleer was herenigd. Hirman verkocht in 2006 uiteindelijk toch Bookmark aan een groot bureaunetwerk, Aegis Media (nu Dentsu Aegis), waarna het bureau opging in Isobar en iProspect en Hirman ceo werd van het digitale bureaunetwerk van Aegis Media Nederland. In 2010 vertrok hij en stortte zich volledig op het investeren in digitale startups

39 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication