41

41 carrière Daphne Koenen (27) en Timon Zijderlaan (27) VORMEN een creatief team bij Neew. WAREN dat eerder bij Achtung! Daphne en Timon Met welk gevoel deden jullie de deur open bij Neew? ‘Het voelde na Achtung wel wat spannend, Het is een kleine club die zichzelf nog moet bewijzen. Uiteindelijk vonden we dat juist gaaf, om daar deel van te zijn.’ Omschrijf jullie stijl. ‘Ik denk dat onze sterke kant is dat we redelijk breed zijn. Niet in lichamelijke zin maar wel qua creativiteit. We hebben het gevoel dat we van elke brief wat kunnen maken wat we tof vinden, dat is ook altijd ons uitgangspunt. Misschien hebben we nog niet echt een eenduidige stijl. We willen graag afwisselend werk maken.’ Wie doet wat? ‘We vinden onszelf allebei concepters. Tijdens de ideeontwikkeling zijn we daarin gelijk, we spuien allebei evenveel ideeën en maken even slechte grappen. Als we de uitwerking in gaan is Daphne iets meer van de art en Timon iets meer van de copy.’ Hoe denken jullie over prijzen, is dat het ultieme? ‘Het lijkt ons natuurlijk superleuk om eens op een podium op te klimmen en triomfantelijk over een mensenmassa uit te kijken terwijl iedereen voor je klapt. De erkenning voor je werk is gewoon lekker en je speelt jezelf in de kijker. Maar de reclamewereld is wel redelijk uniek in de hoeveelheid veren die het zichzelf jaarlijks in de reet steekt. Dat voelt een beetje scheef met hoe reclame door 99 procent van de bevolking ervaren wordt: A necessary evil.’ Wat inspireert jullie? ‘We hebben beiden een lijst aan (advertising) bookmarks die we iedere dag checken en we delen vaak de spraakmakendste dingen met elkaar. Maar ook wetenschap, film, reddit, techniek, kunst en games tot aan rare documentaires over het eetgedrag van een giraf.’ Waar hebben jullie wel eens ruzie over? ‘Daphne’s uitspraak, ze spreekt vaak een uit als één en daarbij praat ze soms met woorden waar Timon nog nooit van heeft gehoord. Daartegenover staat dat Timon vaak Daphne’s gezichtsveld blokkeert in presentaties met zijn twee meter lange lichaam.’ Bijna een jaar na zijn aantreden als executive creative director bij Publicis, keert Martin Cornelissen terug bij FHV BBDO. Daar gaat hij de creatieve vloer leiden als chief creative officer (cco). MARTIN CORNELISSEN FHV BBDO Regisseur Wim van der Aar (eerder onder andere bij Hazazah) voegt zich bij het Amsterdamse productiehuis Halal. Van der Aar regisseerde meer dan 500 commercials voor onder meer Albert Heijn, Calvé en TempoTeam. WIM VAN DER AAR HALAL HAROLD RIMMELZWAAN NUV MARC PIETERSE OGILVY & MATHER AMSTERDAM Harold Rimmelzwaan is de nieuwe voorzitter a.i. bij het Nederlands Uitgeversverbond. Rimmelzwaan, ceo bij Malmberg, volgt Loek Hermans, die ruim 13 jaar voorzitter was, tijdelijk op. PHILIPP WESSING INTERXION Ogilvy & Mather Amsterdam benoemde Marc Pieterse als strategy director. Hij werkte de afgelopen tien jaar bij N=5 voor merken als ABN Amro, Marktplaats, Optimel, KPN en Mercedes-Benz. ANTON-JAN THIJSSEN UM STUDIOS Anton-Jan Thijssen is benoemd tot head of UM Studios, de creatieve unit binnen Universal Media. Thijssen was freelance en interimcommunicatiestrateeg. Hij werkte hij in de bureauwereld en was onder meer oprichter van Busted en managing partner van TBWA\Busted. Interxion, leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale datacenterdiensten, trok Philipp Wessing aan als directeur sales en marketing. Wessing had verschillende managementfuncties, onder meer bij IBM en HP. FRÉDÉRIQUE MOOLENBEEK REGGS Frédérique Moolenbeek begon als csd bij Reggs. Ze was senior client manager bij Cartils en Seymourpowell in Londen. Anne Franssen is de nieuwe senior brand & packaging designer. Zij werkte eerder o.a. voor Prouddesign en Design Bridge. Communicatiedirector Sabine van Aken verlaat Ster per 1 juni 2016. Eind 2007 begon Van Aken bij Ster als communicatiedirector en lid van het managementteam. Wat Van Aken gaat doen, is nog onbekend. SABINE VAN AKEN STER TATIANA LAGEWAARD DISCOVERY Tatiana Lagewaard is aangesteld als channel director TLC/ID & Content Development. Ze wordt eindverantwoordelijk voor de zenderstrategie van de merken TLC en ID en treedt toe tot het mt van Discovery Networks Benelux.

42 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication