43

43 AUPING Het beddenmerk lanceert een app die consumenten koppelt aan hun gewenste matras. In de film zijn mensen te zien die in slow motion op hun ‘perfecte bedje’ springen (Bureau: Brand New Telly) + past bij merk (62%) - CIJFER: 6,5 ‘Mooi concept met die vertraging’ Voedingscentrum Volgens het Voedingscentrum zet de ‘huidige omgeving meer dan ooit aan tot ongezond eten’. En omdat de verouderde Schijf van Vijf wel een update kon gebruiken pakt Canday groots uit met een nieuwe verhalende campagne voor de semioverheidsinstelling. In de commercial maakt Nederland kennis met de Joep van de Schijf, gespeeld door Remko Vrijdag. Daarnaast zocht het Voedingscentrum online samenwerking met populaire influencers, om zo een constructief-kritisch geluid te laten horen. BUREAU Canday CONCEPT & COPY Barry de Waal CONCEPT DIRECTOR ART Martijn Rijken Rabobank Rabobank is hoofdsponsor van de Jheronimus Bosch-expositie in Den Bosch. Met een serie online animatiefilmpjes brengt activatiebureau Kumpany dit sponsorschap onder de aandacht. Onder de noemer ‘Bosch in a minute’ laat de bank zien hoe duivelskunstenaar Bosch nog steeds relevant is. Zo lieten onder andere George Lucas (Star Wars), modehuis Dior, Salvador Dali en de muziekindustrie zich inspireren door Nederlands beroemdste middeleeuwse kunstenaar. De animaties zijn te bekijken via de sociale kanalen van Rabobank. BUREAU Kumpany COPY Gijs van Meurs PRODUCTIE STUDIO Pupil niet onderscheidend (29%) VOEDINGSCENTRUM De semi-overheidsinstelling pakt uit met een rebranding van de bekende ‘Schijf van Vijf’ en doet dat met een verhalende campagne. Joep poetst zijn eigen buurtwinkeltje op en staat daarmee symbool voor de restyling (Bureau: Canday) + duidelijk (60%) - CIJFER: 6,2 ‘Goed bedoeld, maar irritant’ Hondenbescherming Royal Canin lage likeability (36%) Met de bewustwordingscampagne #TjaKarma spreekt de Koninklijke Hondenbescherming op ‘positieve wijze’ − en dus niet op een belerende toon − hondenbezitters aan die hondenpoep niet opruimen. Het verantwoordelijk bureau Jasper+Jasper koos voor het thema karma. ‘Om het ook voor de bredere doelgroep interessant en verrassend te maken’, aldus medeoprichters Jasper van Laar. In de commercial zijn enkele situaties te zien, waarin mensen (al dan niet per ongeluk) ‘schijt hebben aan hun buurt’. BUREAU & PRODUCTIEHUIS JASPER+JASPER CREATIE/ SCRIPT/REGIE Jasper van Luit PRODUCER/OPNAMELEIDING Jasper van Laar Wat voorafgaat aan de problematiek in de hiernaast besproken campagne, is hondenvoedsel. Royal Canin lanceert de online matchmaker ‘The Royal Family’. Op basis van woonomstandigheden en karakterwensen kunnen toekomstige baasjes online hun ‘perfect match’ vinden. Het is de eerste online database waar uitgebreide informatie over hondenrassen wordt gecombineerd met een zoekfilter en een CRM-systeem. Behalve een perfecte match vinden is er ook de mogelijkheid om een gedetailleerd profiel voor je hond aan te maken en contact te zoeken met fokkers. CONCEPT DDB & Tribal Amsterdam Ga naar memo2.nl voor de onderzoeksmethode

44 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication