17

tevoren al dat ik in de eerste maanden van 2018 bij wijze van spreken de huur kon betalen, dat is nieuw voor mij. David Dramm, de muzikaal dramaturg van Salam heeft me gevraagd voor het project. WILCO Mijn afstuderen aan het conservatorium in Den Haag heb ik vanwege Salam een tijdje uit moeten stellen. Ik vond dat ik deze kans niet mocht laten lopen. Omdat ik me met veel meer dan alleen klassieke muziek bezig houd, ben ik altijd een beetje een buitenbeentje geweest op het conservatorium. Maar voor dit project was het juist een voordeel dat ik in meer dan alleen klassieke muziek geïnteresseerd ben. Mijn masterresearch ging over het mengen van hedendaagse muziek en theater. Zo’n eerste keer op tournee vond ik best heftig. Als muzikant ben je als eerste in het theater aanwezig voor je soundcheck en ieder moment kan er een beroep op je gedaan worden. Pas wanneer ik thuis in bed stapte, kon ik tot rust komen. J Toeren is op zich leuk, maar eigenlijk ook heel saai. Je zit natuurlijk de hele dag in zo’n theater, en bent vooral veel aan het wachten. Gelukkig kon ik Het werd al snel duidelijk dat er geen piano of vleugel op het podium ging passen. Toen ben ik de analoge synthesizers ingedoken. het voor mezelf interessant houden, er waren tijdens het spelen telkens nieuwe mogelijkheden om te verkennen. W We hebben vaak binnen een thema kunnen improviseren, maar er stond ook veel vast. In ‘Jewish Bach’ speelde ik een stuk met Maya Fridman (cello), dat veel vrijheid bood; het enige dat vast stond was dat het in D mineur was en wat het laatste akkoord moest zijn. J Ik ben jazzpianist, maar het werd al snel duide

18 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication