26

INTERVIEW Joy in Technology Succesvolle productconcepten komen uit het hart en niet alleen het hoofd ... Het productdesignteam van het gadget-merk Xoopar heeft duidelijke richtlijnen en principes bij het starten van een nieuw project en het op de markt brengen van nieuwe producten. We bespreken dit met Cem Bakis, hun hoofdontwerper. “Een goed productconcept is niet alleen een kwestie van een goed design, het moet ook een commercieel aspect hebben en inspringen op de vraag van de markt. Dit maakt het item wenselijk en succesvol.” Cem selecteert zorgvuldig de juiste mensen bij het samenstellen van zijn team. Hij zegt: “Een goede ontwerper is degene die van een afstand kijkt en de losse eindjes aan elkaar kan knopen. Zo brengen we productcollecties met karakter, humor en een sterk handelsmerk met commercieel verhaal uit.” Productinspiratie voor de tech markt komt van over de hele wereld, van grote consumentenshows zoals CES en inspirerende merken zoals Samsung, Google en Apple tot modemerken en elektronica retailers. Het creatieve team van Xoopar gaat altijd verder, kijkt constant om zich heen en verzamelt input voor de volgende projecten. “Nadat we de briefi ng hebben gegeven, ontwikkelt elke ontwerper zijn/haar project zelfstandig 24- CONTINEW

27 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication