47

RONALD DUDOK VAN PRINTMAN “aar ee op g d” g Hoe complexer, hoe beter Printman verzorgt voor zijn klanten het complete below-the-line-pakket, van fl yers, magazines en abri’s tot verpakkingen, displays en lichtbakken. “Juist in die complexiteit, het aansturen en bewaken van al die verschillende processen, schuilt onze meerwaarde”, stelt Ronald. “Wij weten precies welke producenten goed en betrouwbaar zijn, we kunnen beoordelen wanneer een aanbod marktconform is én we weten welke opdrachten we waar moeten onderbrengen. Ik hoef bij Damen bijvoorbeeld niet aan te d ” kloppen voor duizend A0-posters of anderhalf miljoen strooifolders. Wel voor een mooi magazine.” Sterke speler Printman is in 2008 ontstaan na een management buy-out. Ronald was destijds verantwoordelijk voor de Benelux en Frankrijk bij Communisis, een Europees printmanagementbureau, dat nog eigen drukkerijen had. Toen hij de aandelen overnam, wilde hij een sterke lokale speler worden door zich echt op het managen van producties te concentreren. Ruim tien jaar later kunnen we constateren dat dat absoluut is gelukt. Printman werkt met een team van dertien vaste medewerkers en een fl exibele schil van thuiswerkers voor werkzaamheden op het gebied van fulfi lment. Preferred partner De relatie tussen Printman en Damen gaat ook alweer zo’n acht jaar terug. “In het begin waren we altijd op zoek naar de laagste prijs, maar ik vind het ook belangrijk dat je een goede relatie opbouwt met elkaar. Een kwestie van leven en laten leven. 47

48 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication