24

De Schouw beweegt Schoolgids bs De Schouw 2016-2017 3.4 De plannen voor 2016-2017 Ook dit jaar stellen we weer een aantal doelen; onze collectieve ambitie, waar we sterk onze aandacht op willen richten. Onze speerpunten uit het schoolplan 2015-2019:  Een professionele cultuur.             Ook in schooljaar ’16-‘17 zijn er een aantal leerkrachten, dat zich individueel zal scholen. Op weg naar het keurmerk “opleiden in school”. De Schouw streeft naar het keurmerk om jonge, talentvolle leerkrachten op te leiden i.s.m. HU. Het werken met 21ste Century Skills – de eigentijdse school. Onderwijs op maat – persoonlijke ontwikkeling van de leerling. Het werken in drie niveaus borgen. Aanbod voor begaafde en minderbegaafde kinderen. Passend onderwijs. Het versterken van ons (SOP) ‘schoolondersteuningsprofiel’. Explicieter maken welke zorg wij kunnen (of juist niet kunnen) bieden. We gaan door met het verbeteren van ons rekenonderwijs. Het borgen van de trainingen in voorgaande schooljaren. In schooljaar 2015-2016 zijn we in de groepen 4 t/m 8 gestart met de nieuwe taalmethode 'Staal'. Voor de invoering en borging worden wij begeleid door een externe taalspecialist. De keuze voor een nieuwe methode “Blink” voor de wereld oriënterende vakken. De groepen 1 en 2 zullen zich specifiek richten op het borgen van het taalonderwijs en het borgen van de methode “kleuterplein” en “VVE”. Technisch lezen (groepen 4-7) versterken. Daarbij spelen leestempo, woordenschat en begrijpen van teksten een grote rol. We staan voor mooie, nieuwe uitdagingen, waar we met zijn allen mee aan de slag gaan. 24

25 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication